۳۵ هکتار مزارع گندم درگز در آتش سوخت

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 14:14
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی درگز از وقوع آتش‌سوزی در مزارع گندم واقع در بخش لطف‌آباد، این شهرستان خبر داد و گفت: پس از دریافت اولین گزارش‌ها مبنی بر شعله‌ور شدن آتش در این منطقه، تیم‌های عملیاتی بلافاصله وارد عمل شدند.

سعید امیری، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دو دستگاه خودروی سنگین و عملیاتی از ایستگاه آتش‌نشانی درگز با سرعت کامل به سمت صحنه حادثه اعزام شدند تا بتوانند پیش از گسترش فاجعه، مانع از آسیب بیشتر به زیست‌بوم و اراضی کشاورزی شوند.

وی با بیان اینکه فرآیند اطفای حریق در این مزارع با چالش‌های خاصی همراه است، افزود: گرمای بالای هوا و خشکی پوشش گیاهی باعث شده بود تا آتش با سرعت در حال گسترش باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی درگز بیان کرد: علیرغم مشکلات موجود تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آتش‌نشانان درگز و هم‌نیروهای شهر لطف‌آباد، با هماهنگی و استفاده از تجهیزات تخصصی، موفق شدند زنجیره آتش را قطع کرده و از سرایت آن به مزارع مجاور و مناطق مسکونی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد اولیه کارشناسان و مقامات آتش‌نشانی، حدود ۲۰ هکتار از مزارع گندم در حال رشد یا آماده برداشت، به طور کامل طعمه آتش شدند، افزود: علاوه بر این، نزدیک به ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی که محصول آن‌ها از قبل برداشت شده بود و صرفاً بقایای گیاهی (کاه و کلش) در آن باقی مانده بود، نیز دچار حریق شدند. در مجموع ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی در بخش لطف‌آباد طعمه حریق شد.

امیری در ادامه خواستار رعایت دقیق نکات ایمنی در فصل برداشت محصولات شد و هشدار داد: بی‌احتیاطی در استفاده از ادوات کشاورزی، ریختن نخاله‌های قابل اشتعال در فضای باز و سوزاندن بقایای مزارع بدون نظارت دقیق، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.