اعتبار 2 میلیون تومانی کارت امید مادر به حساب مادران واریز شد

رکنا شنبه 16 خرداد 1405 - 16:44
رکنا: سخنگوی دولت از فعال‌سازی کارت امید مادر در بستر کالابرگ الکترونیک و واریز اعتبار 2 میلیون تومانی به حساب مادران واجد شرایط خبر داد.

به گزارش رکنا، سخنگوی دولت با اشاره به هدف این طرح در راستای ارتقای امنیت غذایی پایدار و بهبود سلامت مادر و کودک، اعلام کرد: با همکاری دبیرخانه ستاد ملی جمعیت، «کارت امید مادر» در بستر کالابرگ الکترونیک فعال شده و مبالغ مربوطه به حساب مادران مشمول واریز شده است.

وی افزود: این حمایت مالی شامل مادرانی می‌شود که فرزندان آن‌ها از تاریخ 1/1/1405 به بعد متولد شده‌اند و این اعتبار تا پایان دو سالگی کودک قابل استفاده خواهد بود.

به گفته وی، خانوارهای مشمول می‌توانند از این اعتبار برای دریافت بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است، استفاده کنند.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به جزئیات این طرح اظهار کرد: مبلغ 2 میلیون تومان به ازای هر نوزاد به حساب مادر واریز می‌شود و این حمایت تا پایان دو سال نخست زندگی کودک ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح نسبت به سایر برنامه‌های حمایتی، واریز مستقیم اعتبار به حساب مادران است. همچنین وزارت بهداشت بر تغذیه نوزادان با شیر مادر در ماه‌های ابتدایی زندگی تأکید ویژه دارد و امیدواریم این موضوع به‌طور کامل مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.