اخبار کوتاه/ شهرداری اردبیل از ساماندهی محل نگهداری سگ‌های ولگرد خبر داد

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 14:13
اردبیل - ایرنا - شهرداری اردبیل از تحول در مدیریت حیوانات و سگ‌های ولگرد در این شهر با راه‌اندازی پناهگاه و بهره‌برداری از کلینیک تخصصی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شهرداری اردبیل با هدف ساماندهی حیوانات ولگرد در سال‌های گذشته اقدام‌های گسترده‌ای را در حوزه زیرساختی و بهداشتی آغاز کرده که این تلاش‌ها در سال جاری به مرحله عملیاتی و تخصصی رسیده است.

طرح ساخت پناهگاه سگ‌های ولگرد سال ۱۴۰۱ در مسیر اردبیل به سمت ثمرین کلید خورد. این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع احداث شده و با جداسازی و ایجاد سلول‌های اختصاصی، محیطی مجزا برای نگهداری سگ‌های نر، ماده و توله‌ها فراهم کرده است.

همچنین اعتبار لازم برای احداث یک کلینیک مجهز دامپزشکی با نگاه ویژه مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ به میزان ۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و عملیات عمرانی آن اوایل سال ۱۴۰۴ آغاز و در پایان همان سال به طور کامل تکمیل و تجهیز شد.

طرح عقیم‌سازی و ارائه خدمات تخصصی از ابتدای سال جاری با عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد به اجرا درآمد و حیوانات پس از مراحل جراحی در اتاقک‌های مخصوص دوران نقاهت تحت مراقبت قرار گرفتند؛ این کلینیک دارای داروخانه نیز هست و در بخش تامین تغذیه نیز روزانه نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم خوراک (شامل پای مرغ) برای تغذیه حیوانات تحت نگهداری، تهیه و توزیع می‌کند.

تجهیز ناوگان جمع‌آوری و دعوت از شهروندان برای مشارکت شهرداری اردبیل در راستای بهبود عملکرد در حوزه جمع‌آوری حیوانات ولگرد، نسبت به تجهیز ۲ دستگاه خودروی مخصوص و به‌کارگیری نیروهای متخصص و دامپزشک اقدام کرده است.

شهروندان اردبیلی می‌توانند در صورت مشاهده حیوانات بلاصاحب از جمله سگ‌های ولگرد در سطح شهر، موضوع را به سامانه ارتباطی ۱۳۷ شهرداری برسانند تا اقدام‌های لازم برای جمع‌آوری و ساماندهی آنها با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

۱۲ نفر در پی ۲ حادثه واژگونی در اردبیل مصدوم شدند

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مصدوم شدن ۱۲ نفر در پی وقوع ۲ حادثه واژگونی خودرو سواری در جاده‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر روزبه مقدم اظهار کرد: عصر جمعه در پی واژگونی یک دستگاه پژو پارس در محور اردبیل _ مشگین‌شهر سه دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

این حادثه رانندگی که پس از ارباب‌کندی رخ داد، هفت مصدوم برجا گذاشت و مصدومان پس از اقدام‌های اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

همچنین در پی واژگونی یک دستگاه خودرو ال۹۰ در جاده پارس‌آباد به روستای دوست‌کندی، ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و پنج مصدوم این حادثه نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

پنج زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت زوج خیر اردبیلی آزاد شدند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان اردبیل، حاج ذکی‌الله جوادی به همراه همسر خود با حضور در این ستاد مردمی مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای کمک به آزادی پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند.

این زوج نیکوکار هدف از اقدام خداپسندانه خود را کمک به بازگشت زندانیان به کانون خانواده و ترویج فرهنگ نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان در جامعه عنوان کردند و با اقدام خیرخواهانه خود زمینه آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را فراهم کردند تا بار دیگر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.