برداشت گندم در استان مرکزی آغاز شد

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 11:11
اراک - ایرنا - معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: برداشت گندم در این استان از مزارع بخش مرکزی ساوه آغاز شده و تا شهریورماه ادامه دارد.

حمید قلی‌پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برداشت گندم از مناطق گرمسیر استان شروع شده است که در ابتدا شامل بخش مرکزی شهرستان ساوه با ۳۷ هزار هکتار گندم آبی و دیم است و در ادامه، برداشت این محصول در شهرستان‌های زرندیه، دلیجان، محلات و دیگر مناطق سردسیرتر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: برداشت جو نیز از ۲۰ اردیبهشت در ساوه شروع شده و هم‌اکنون در سایر مناطق استان ادامه دارد.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به تاثیر شرایط اقلیمی بر عملکرد مزارع گفت: در مقایسه با برآوردهای ابتدای سال، میزان تولید گندم و جو در استان تا حدودی کاهش یافته و این به دلیل بارش‌های بهاری است که از نظر زمان و پراکنش مناسب نبود و استمرار کافی نداشت و همین موضوع موجب وارد شدن خسارت به بخشی از مزارع شد.

قلی‌پور، سطح زیرکشت گندم استان در سال جاری را شامل ۴۴ هزار هکتار مزارع آبی و ۲۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع دیم عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود و عملیات برداشت تا شهریورماه ادامه دارد.

وی درخصوص وضعیت جو نیز اظهار کرد: ۵۰ هزار هکتار جو آبی و ۱۰ هزار هکتار جو دیم در استان مرکزی کشت شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۸۰ هزار تن جو از این سطح برداشت شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.