خبرگزاری فارس ادعای العربیه درباره انتقال ذخایر اورانیوم را تکذیب کرد

فرارو جمعه 15 خرداد 1405 - 16:33
خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع مطلع ادعا کرد موضوعات مرتبط با پرونده‌ی هسته‌ای در مرحله‌ی کنونی مذاکرات مطرح نیست و بررسی آن‌ها به مراحل بعدی گفت‌وگوها موکول شده است.

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌کننده‌ی ایران امروز جمعه گزارش رسانه‌ی سعودی مبنی‌بر موافقت تهران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود به یک کشور ثالث را رد کرد و آن را نادرست خواند. 

به گزارش فارس، شبکه‌ی العربیه پیش‌تر گزارش داده بود که ایران به‌طور رسمی با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم خود به کشوری ثالث که مورد توافق طرفین باشد، موافقت کرده است. 

این منبع گفت: موضوعات مرتبط با پرونده‌ی هسته‌ای در مرحله‌ی کنونی مذاکرات مطرح نیست و بررسی آن‌ها به مراحل بعدی گفت‌وگوها موکول شده است. 

وی افزود: «موضوع انتقال ذخایر اورانیوم در دستور کار فعلی مذاکرات قرار ندارد و ابتدا باید طرف آمریکایی اقدامات مشخص و قطعی خود را انجام دهد و درباره‌ی برخی مسائل اساسی به توافق‌های روشن و نهایی دست یابیم.» 

مذاکرات میان ایران و آمریکا با هدف رسیدن به یک تفاهم نامه‌ی ترک تخاصم و آغاز مذاکرات ۶۰ روزه، پس از حملات آمریکا به چند کشتی تجاری در جنوب ایران و حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان متوقف شده بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.