بقایی: ناکامی آلمان در عضویت در شورای امنیت، نتیجه سیاست‌های غیرمسئولانه هیات حاکمه این کشور در رابطه با تحولات منطقه غرب آسیا است

رکنا جمعه 15 خرداد 1405 - 10:04
رکناسیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس در واکنش به ناکامی آلمان در کسب حداقل آرای لازم در مجمع عمومی سازمان ملل برای انتخاب به‌عنوان یکی از 10 عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، نوشت: ناکامی آلمان در عضویت در شورای امنیت، نتیجه سیاست‌های غیرمسئولانه هیات حاکمه این کشور در رابطه با تحولات منطقه غرب آسیا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،‌ متن پیام اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، به این شرح است:

«ناکامی آلمان در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل، آن هم برای نخستین بار پس از دهه‌ها، نشانه روشنی از اعتراض جامعه جهانی نسبت به رویکرد غیرمسئولانه و ریاکارانه هیات حاکمه این کشور در قبال نسل‌کشی فلسطینیان و نیز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران است. به یاد داشته باشیم که آلمان یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان تسلیحات مرگبار به رژیم صهیونیستی است، نسل‌کشی فلسطینیان را توجیه می‌کرد، و به هنگام تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران به جای تعهد به هنجارهای بین‌المللی و محکوم کردن این تجاوز، آن را اینگونه توصیف کرد: «کار کثیفی که اسرائیل برای همه ما انجام می‌دهد». این کشور حتی در قبال جنایت جنگی قتل عام 170 دانش‌آموز در شهر میناب توسط موشک‌های آمریکایی سکوت کرد.

جهان در حال تغییر است و ملت‌ها ادعای حمایت از حقوق بین‌الملل را با رفتار عملی دولت‌ها قضاوت می‌کنند. نادیده گرفتن این تحولات، هزینه‌های دیپلماتیک خود را به همراه خواهد داشت.»

توییت اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با عدم عضویت آلمان در شورای امنیت سازمان ملل

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.