رایزنی قطر و مصر درباره ایران

فرارو پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 21:16
وزرای خارجه قطر و مصر درباره راه‌های کاهش تنش و حل اختلافات از مسیر‌های دیپلماتیک رایزنی کردند.

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با بدر عبدالعاطی، وزیر امور خارجه مصر درباره تحولات اخیر و تشدید تنش‌های نظامی در منطقه گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، در این تماس، دو طرف آخرین تحولات و پیامد‌های خطرناک افزایش درگیری‌ها در منطقه را بررسی کردند و بر ضرورت حل اختلافات از طریق راهکار‌های مسالمت‌آمیز تأکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، آل ثانی در این گفت‌و‌گو تأکید کرد که قطر همواره تلاش کرده است خود را از درگیری‌های منطقه‌ای دور نگه دارد و در عین حال برای تسهیل گفت‌و‌گو میان ایران و جامعه بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

وزیر خارجه قطر در ادامه بر ضرورت توقف فوری هرگونه اقدام تنش‌زا و بازگشت طرف‌ها به میز گفت‌و‌گو تأکید کرد و خواستار تلاش برای مهار بحران و حفظ امنیت منطقه شد.

در مقابل، وزیر امور خارجه مصر نیز در این تماس بر اهمیت کاهش تنش‌ها، خویشتنداری طرف‌ها و بازگشت به مسیر مذاکرات و راهکار‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش بی‌ثباتی و آشوب در منطقه تأکید کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.