برگزاری اولین جلسه قالیباف در سِمَت جدید با وزرای اقتصادی دولت

فرارو چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 15:25
منابع رسمی از برگزاری نخستین جلسه نماینده ویژه ایران در امور چین با وزرای اقتصادی دولت برای بررسی راهکارهای همگرایی و همکاری به منظور اتخاذ رویکرد واحد برای پیشبرد رابطه با چین خبر دادند.

محمدباقر قالیباف، نماینده ویژه ایران در امور چین، جلسه مشترکی با وزرای اقتصاد، نفت و صمت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد تا سطح تعاملات با چین ارتقا یافته و تیم اقتصادی دولت برای بیان مطالبات از روابط دو جانبه هماهنگ شود. 

به گزارش ایسنا، در این نشست، نماینده جمهوری اسلامی در امور چین به تشریح تحولات و برنامه‌های کشور در رابطه با چین با نگاه به سیاست‌های جدید ایران پرداخت. 

وزرای اقتصادی دولت نیز به برخی نکات اساسی در مورد رفتارهای اقتصادی چین در ایام جنگ و همچنین دوران بسته بودن تنگه هرمز اشاره کردند. در این میان موضوعات مهم روابط فی ما بین به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد طرح‌هایی برای ارتقای روابط و حل مشکلات جاری به نماینده ویژه ایران ارائه شود. 

در این جلسه راهکارهای همگرایی و همکاری به منظور اتخاذ رویکرد واحد برای پیشبرد رابطه با چین بررسی شد. 

بر اساس این گزارش، قالیباف علاوه بر پیگیری امور جاری، در حال ترسیم راهبرد جدید ایران برای ارتقای سطح روابط و مشارکت در مسائل منطقه‌ای و بین المللی است تا نقشه جدید ایران را پیش روی چینی‌ها به عنوان شریک راهبردی ایران قرار دهد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.