سقف کارت‌ به‌ کارت افزایش یافت

رکنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 14:56
رکنا اقتصادی: بانک مرکزی با هدف تسهیل خدمات پرداخت و انتقال وجه، سقف کارت‌به‌کارت بین‌بانکی در شبکه شتاب را از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان در روز افزایش داد. همچنین سقف خرید با کارت بانکی به ۴۰۰ میلیون تومان و سقف انتقال وجه غیرحضوری برای حساب‌های غیرتجاری و تجاری به ترتیب به ۳۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد تومان رسید.

به گزارش رکنا، بانک مرکزی از افزایش سقف برخی خدمات بانکی و پرداخت الکترونیک خبر داد. بر این اساس، سقف کارت‌به‌کارت بین‌بانکی در شبکه شتاب از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان در روز افزایش یافته است.

طبق اعلام این بانک، سقف خرید با کارت‌های بانکی نیز به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده و امکان انجام تراکنش‌های با مبالغ بالاتر برای مشتریان فراهم شده است.

همچنین سقف انتقال وجه غیرحضوری برای حساب‌های غیرتجاری به ۳۰۰ میلیون تومان و برای حساب‌های تجاری به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

بر اساس این مصوبه، سقف انتقال وجه آنی از طریق سامانه «پل» نیز ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند به‌صورت غیرحضوری تا سقف ۳۰ میلیون تومان انتقال وجه انجام دهند.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد سقف خرید با کارت برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال و افراد محجور تا ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

این در حالی است که سقف انتقال وجه از طریق سامانه‌های پایا و ساتنا بدون تغییر باقی مانده و همچنان ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.