به گزارش رکنا، بانک مرکزی از افزایش سقف برخی خدمات بانکی و پرداخت الکترونیک خبر داد. بر این اساس، سقف کارتبهکارت بینبانکی در شبکه شتاب از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان در روز افزایش یافته است.
طبق اعلام این بانک، سقف خرید با کارتهای بانکی نیز به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده و امکان انجام تراکنشهای با مبالغ بالاتر برای مشتریان فراهم شده است.
همچنین سقف انتقال وجه غیرحضوری برای حسابهای غیرتجاری به ۳۰۰ میلیون تومان و برای حسابهای تجاری به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.
بر اساس این مصوبه، سقف انتقال وجه آنی از طریق سامانه «پل» نیز ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال میتوانند بهصورت غیرحضوری تا سقف ۳۰ میلیون تومان انتقال وجه انجام دهند.
بانک مرکزی همچنین اعلام کرد سقف خرید با کارت برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال و افراد محجور تا ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.
این در حالی است که سقف انتقال وجه از طریق سامانههای پایا و ساتنا بدون تغییر باقی مانده و همچنان ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.