نشست اضطراری شورای حکام در مورد حمله به نیروگاه براکه امارات

فرارو دوشنبه 11 خرداد 1405 - 20:49
ژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای حکام این آژانس به درخواست مصر، اردن، مراکش و عربستان سعودی به بررسی حمله به نیروگاه هسته ای امارات خواهد پرداخت.

فرارو- در پی حمله پهپادی به نیروگاه هسته‌ای «براکه» در امارات متحده عربی، مراکش با حمایت عربستان سعودی، مصر و اردن خواستار برگزاری نشست اضطراری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از ۵ ژوئن برای بررسی ابعاد این حمله شده است. 

به گزارش فرارو به نقل از North Africa Post، مراکش در حال پیشبرد ابتکاری برای برگزاری نشست فوق‌العاده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حمله پهپادی اخیر به تأسیسات هسته‌ای «براکه» در امارات است. این درخواست با حمایت عربستان سعودی، مصر و اردن همراه شده و این چهار کشور عربی خواستار تشکیل جلسه پیش از ۵ ژوئن برای بررسی حمله ۱۷ مه هستند.

بر اساس این گزارش‌ها، در حمله یادشده ادعا شده شش پهپاد از خاک عراق به سمت امارات شلیک شده‌اند که یکی از آن‌ها به نیروگاه هسته‌ای براکه در منطقه خلیج فارس اصابت کرده است. مقام‌های اماراتی اعلام کرده‌اند که این حملات از سوی خاک عراق انجام شده.

در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد این حمله را به‌شدت محکوم کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی با پیامدهای جدی برای جان غیرنظامیان، زیرساخت‌ها و محیط‌زیست توصیف کرده است.

اعضای شورای امنیت همچنین با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها، خواستار توقف فوری و دائمی تمامی حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در امارات، از جمله تهدید یا حمله به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز شده‌اند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.