آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در کره‌جنوبی و نشت گاز سمی

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:50
آتش‌سوزی در کارخانه‌ای متعلق به یک شرکت تراشه‌سازی کره جنوبی باعث نشت گاز سمی و مصدومیت چند کارگر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، در پی این حادثه که صبح امروز (دوشنبه) در کارخانه متعلق به شرکت SK hynix اتفاق افتاد، هفت کارگر به بیمارستان منتقل شدند.

این آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۰:۳۲ صبح به وقت محلی در یک اتاق گاز در طبقه ششم که دو خط لوله را در کارخانه‌ای در منطقه «چئونگجو»، حدود ۱۱۰ کیلومتری جنوب «سئول»، پایتخت این کشور به هم متصل می‌کرد، رخ داد.

آتش بلافاصله توسط سیستم آب‌پاش خودکار خاموش شد اما باعث نشت یک ماده بسیار سمی موسوم به هیدروژن فلوراید شد که منجر به بستری شدن هفت کارگر در بیمارستان شد.

یک مقام SK hynix گفت از میان ۱۰ کارگر حاضر در محل، پنج نفر سوزش چشم گزارش کردند در حالی که دو نفر دیگر که هیچ علامت خاصی نداشتند و برای معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شدند.

این تولیدکننده تراشه‌های حافظه، به عنوان یک اقدام احتیاطی تقریبا تمام ۳۶۰۰ کارمند شاغل در خطوط لوله را تخلیه کرد.

این مقام رسمی تاکید کرد کارمندان پس از اتمام بررسی‌های ایمنی مانند اندازه‌گیری کیفیت هوا، بازخواهند گشت و خاطرنشان شد که هیچ اختلالی در تولید وجود نخواهد داشت زیرا عملیات تأسیسات تحت تأثیر قرار نگرفته است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.