مانور اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع لرستان برگزار شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:26
خرم‌آباد - مانور مشترک اطفای حریق جنگل و مراتع توسط محیط‌زیست و منابع طبیعی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌منظور هماهنگی بین دستگاهی و توانمندسازی نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان لرستان در اطفای حریق عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده لرستان، مانور مشترک با حضور نیروهای یگان ادارات کل حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان در مجموعه بام شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

مانور اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع لرستان برگزار شد


کامران فرمان پور مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان دراین‌خصوص گفت: هدف از اجرای این مانور مشترک را ارزیابی توانایی عملیاتی پرسنل یگان حفاظت در اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع در شرایط توپوگرافی سخت و آمادگی یگان حفاظت در چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق، فراهم‌کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی بیان کرد.

وی افزود: باتوجه‌به آغاز فصل گرما، تراکم بالای پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌ها و افزایش ضریب خطر وقوع آتش‌سوزی در این مناطق، برگزاری چنین مانورهایی جهت افزایش هماهنگی و سطح آمادگی اعضای ستاد بحران ضروری است.



فرمان پور در ادامه بیان داشت: متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی‌های متعدد در مراتع و جنگل‌های سطح مناطق تحت مدیریت استان هستیم و برگزاری چنین مانورهایی به شناسایی نقاط ضعف و قوت نیروهای یگان‌های حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی در مواجه با آتش‌سوزی‌های احتمالی کمک زیادی می‌کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.