دمای ۱۲ ایستگاه خراسان جنوبی از ۴۰ درجه گذشت؛ تداوم گرمای شدید

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 12:12
بیرجند - ایرنا - کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان به ثبت دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد در ۱۲ ایستگاه هواشناسی استان در شبانه‌روز گذشته، از تداوم استقرار پرفشار جنب حاره و افزایش چهار تا ۶ درجه‌ای دما طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

فاطمه زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان، طی شبانه‌روز گذشته ۱۲ ایستگاه از مجموع ۲۷ ایستگاه هواشناسی، دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: براساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، به دلیل استقرار پرفشار جنب حاره در تراز میانی جو، طی ۲۴ ساعت آینده همچنان شاهد وقوع دمای بالاتر از حد نرمال فصل خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود دما بین چهار تا ۶ درجه افزایش یابد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف بهینه آب و برق در این بازه زمانی، از شهروندان خواست تا توصیه‌های لازم را جدی بگیرند.

زارعی گفت: از فردا از شدت گرمای هوای استان کاسته خواهد شد که این روند کاهش دما در روز چهارشنبه محسوس‌تر بوده و بین چهار تا ۶ درجه خواهد بود.

وی همچنین از افزایش سرعت وزش باد در استان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان هفته شاهد وزش باد خواهیم بود که به‌ویژه از امروز تا چهارشنبه، وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید در برخی ساعات منجر به کاهش دید افقی و افت کیفیت هوای استان خواهد شد.

زارعی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با ۱۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و بندان با ۴۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان بودند؛ همچنین تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۱۹ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.