فاطمه زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس دادههای ایستگاههای هواشناسی استان، طی شبانهروز گذشته ۱۲ ایستگاه از مجموع ۲۷ ایستگاه هواشناسی، دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رساندهاند.
وی افزود: براساس خروجی مدلهای پیشیابی هواشناسی، به دلیل استقرار پرفشار جنب حاره در تراز میانی جو، طی ۲۴ ساعت آینده همچنان شاهد وقوع دمای بالاتر از حد نرمال فصل خواهیم بود و پیشبینی میشود دما بین چهار تا ۶ درجه افزایش یابد.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف بهینه آب و برق در این بازه زمانی، از شهروندان خواست تا توصیههای لازم را جدی بگیرند.
زارعی گفت: از فردا از شدت گرمای هوای استان کاسته خواهد شد که این روند کاهش دما در روز چهارشنبه محسوستر بوده و بین چهار تا ۶ درجه خواهد بود.
وی همچنین از افزایش سرعت وزش باد در استان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان هفته شاهد وزش باد خواهیم بود که بهویژه از امروز تا چهارشنبه، وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید در برخی ساعات منجر به کاهش دید افقی و افت کیفیت هوای استان خواهد شد.
زارعی اظهار کرد: در شبانهروز گذشته سربیشه با ۱۶ درجه سانتیگراد خنکترین و بندان با ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاههای استان بودند؛ همچنین تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۱۹ تا ۳۹ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.












