رصد ۲۴ ساعته جنگل‌های استان با فناوری‌های نوین؛ مازندران الگوی هوشمندسازی منابع طبیعی

خبرآنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 11:15
مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: استفاده همزمان از پهپادها، تصاویر ماهواره‌ای و دوربین‌های تله‌ای، یک رویکرد هوشمند و جامع برای حفاظت از جنگل‌ها و مدیریت پایدار منابع طبیعی است. ‎

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علی باقری جامخانه مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران افزود: این فناوری‌ها نه تنها به کاهش خسارات انسانی و مالی کمک می‌کنند، بلکه پایه‌ای علمی برای برنامه‌ریزی بلند مدت و حفاظت از اکوسیستم‌های جنگلی را فراهم می‌سازند و مسیر توسعه پایدار را هموار می‌کنند.

وی تصریح کرد:در این راستا ضمن تبیین اقدامات استفاده از ظرفیت های ابزارهای هوشمند در مدیریت با تشکیل کارگروه سنجش از راه دور و هوشمندسازی مدیریت منابع طبیعی و ارائه گزارش های مستند و مدون پایشی ، نظارتی و فنی در حوزه معادن و حفاظت از جنگل، مرتع، اراضی دولتی و پهنه ساحلی(اراضی مستحدث و حریم قانونی دریا) به سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این اداره کل توانست این اقدام را با تعریف یک پروژه مصوب ابلاغی از سازمان مدیریت در موافقت نامه بگنجاند.

باقری گفت: از این محل اعتبارات مصوب مناسبی طی این سالها تخصیص گرفته که منجر به خرید 5 فروند پهپاد و 4 دستگاه جی پی اس بهمراه تجهیزات مرتبط و سیستم های رایانه ای و متعدد گردید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.