بسته هزار مگاواتی برای مدیریت مصرف برق در پایتخت؛ ۷۵۰ هزار کنتور هوشمند نصب شد

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:33
تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از اجرای یک بسته عملیاتی هزار مگاواتی برای کنترل اوج بار و مدیریت مصرف در پایتخت خبر داد و با تاکید بر استمرار روند موفقیت‌آمیز کنترل رشد مصرف، هوشمندسازی شبکه و مدیریت مصارف غیرمتعارف را محورهای کلیدی پایداری برق در تابستان امسال دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کامبیز ناظریان روز دوشنبه در دومین مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق با تشریح برنامه‌های راهبردی این شرکت برای عبور از پیک تابستان، اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش حدود ۶۵۰ مگاواتی نیاز مصرف برق در شهر تهران، یک بسته عملیاتی یک‌هزار مگاواتی برای مدیریت و کنترل پیک بار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار موفق شدیم رشد مصرف برق را کنترل کنیم، افزود: کاهش چهار درصدی در حوزه انرژی و حدود پنج درصدی در اوج بار نتیجه اقدامات سال گذشته بود و برای امسال نیز تداوم این روند برای تضمین شبکه پایدار و تامین برق مطمئن برای تمامی مشترکان هدفگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، یکی از محورهای مهم این مانور را طرح‌های کاهش تلفات انرژی دانست و اضافه کرد: تا این لحظه مدیریت ۱۷ گیگاوات‌ساعت انرژی در شهر تهران محقق شده و برنامه داریم این عدد را به ۸۰ گیگاوات‌ساعت برسانیم.

ناظریان از برخورد جدی با مصارف غیرمتعارف و بیهوده شهری خبر داد و یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اصناف، مصارف غیرمتعارف که به رغم داشتن انشعاب قانونی، به صورت بیهوده مصرف می‌کنند، شناسایی و مدیریت می‌شوند. در همین راستا تا امروز ۱۵۰ هزار لامپ روشنایی در سطح شهر تهران مدیریت شده است.

بسیج امکانات عملیاتی در پایتخت

وی با تشریح جزئیات مانور سراسری امروز در تهران ادامه داد: با بهره‌گیری از ۱۲۰ خودرو و موتورسیکلت عملیاتی و ۳۷۲ نیروی متخصص، بازرسی هدفمند از انشعابات، کنترل لوازم اندازه‌گیری و بررسی وضعیت شمارشگرها در دستور کار است.

ناظریان با تاکید بر نقش هوشمندسازی در مدیریت دقیق انرژی، اذعان داشت: تاکنون ۷۵۰ هزار کنتور هوشمند در تهران نصب شده و تلاش داریم تا پایان تابستان این عدد را با شتاب بیشتری افزایش دهیم. داده‌کاوی و کنترل هوشمند مصرف، یکی از ابزارهای اصلی ما برای مدیریت انرژی در شرایط فعلی است و معتقدیم که به ازای هر چراغی که به درستی مدیریت شود، چراغی دیگر روشن می‌شود و اینگونه می‌توان به پایداری شبکه در نقاط دیگر کمک کرد.

وی از حمایت‌های استانداری تهران و فرمانداری در حل مسائل قدیمی صنعت برق قدردانی کرد و ضمن تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های ایمنی، ابراز امیدواری کرد که خروجی این مانور سراسری، بهبود شاخص‌های پایداری شبکه در کل کشور باشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.