به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه میان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و شرکت سهامی خاص «انرژی پاک آرش» منعقد شده و هدف آن توسعه ظرفیت تولید برق از منابع تجدیدپذیر در یکی از مهمترین شهرکهای صنعتی استان عنوان شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، با اشاره به جایگاه راهبردی شهرک صنعتی اترک در نقشه توسعه صنعتی استان گفت: تامین انرژی پایدار، پیششرط اساسی برای تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و جذب سرمایهگذاران جدید است و اجرای این پروژه میتواند نقش موثری در تقویت زیرساختهای صنعتی گلستان داشته باشد.
عبدالعلی کیانمهر افزود: حرکت به سمت انرژیهای تجدیدپذیر نه تنها پاسخی به چالشهای موجود در حوزه تامین برق است، بلکه زمینهساز ایجاد اشتغال پایدار و کاهش فشار بر شبکه انرژی استان خواهد بود.
در سالهای اخیر، توسعه انرژی خورشیدی در گلستان بهعنوان یکی از محورهای مهم سیاستگذاری انرژی مورد توجه قرار گرفته است.
موقعیت جغرافیایی استان، میزان تابش مناسب خورشید و وجود ظرفیتهای گسترده در مناطق صنعتی و روستایی، موجب شده سرمایهگذاری در این بخش بهتدریج شتاب بگیرد که اجرای طرحهای کوچک و بزرگ نیروگاههای خورشیدی در نقاط مختلف استان، از جمله گامهای اولیه در مسیر گذار به انرژیهای پاک به شمار میرود.
در همین چارچوب، مقامهای ارشد استان نیز بارها بر ضرورت گسترش این نوع سرمایهگذاریها تاکید کردهاند.
علیاصغر طهماسبی استاندار گلستان با اشاره به سیاستهای کلان استان در حوزه انرژی، توسعه نیروگاههای خورشیدی را یکی از مسیرهای مطمئن برای کاهش ناترازی انرژی و حمایت از رشد پایدار اقتصادی عنوان کرده و بر حمایت همهجانبه مدیریت استان از سرمایهگذاران این بخش تاکید کرده است.
به گفته کارشناسان، گسترش نیروگاههای خورشیدی در شهرکهای صنعتی از جمله اترک، میتواند ضمن کاهش وابستگی صنایع به شبکه سراسری برق، تابآوری اقتصادی استان را در برابر نوسانات انرژی افزایش دهد.













