به گزارش خبرنگار، مسعود پزشکیان در این نشست که روز گذشته برگزار شد، در اقدامی نمادین کت خود را از تن درآورد و از سایر حاضران نیز خواست کتهای خود را کنار بگذارند تا نیازی به افزایش استفاده از سیستمهای سرمایشی نباشد.
رئیسجمهور با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف انرژی تأکید کرد که بهینهسازی مصرف به معنای کاهش کیفیت زندگی یا محدود کردن رفاه مردم نیست، بلکه میتوان با تغییر برخی عادتهای روزمره و انجام اقدامهای ساده، مصرف انرژی را مدیریت کرد.
حاضران در ابتدای نشست با کتوشلوار در جلسه حضور یافته بودند، اما پس از مطرح شدن این پیشنهاد از سوی رئیسجمهور، فضای جلسه تغییر کرد و موضوع مدیریت مصرف انرژی به شکل عملی مورد توجه قرار گرفت.
این اقدام نمادین در راستای تأکید دولت بر فرهنگسازی و جلب مشارکت عمومی برای مدیریت مصرف انرژی ارزیابی میشود؛ رویکردی که به باور پزشکیان از رفتارهای فردی و اقدامات کوچک آغاز میشود.
![]()
![]()