فوتبال دسته دوم ؛ زنگ خطر در شیراز؛ شایان دیزل در پیچ سقوط به بندرعباس باخت

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 05:59
شیراز- ایرنا- تیم فوتبال شایان دیزل فارس در شرایطی که برای فاصله گرفتن از منطقه خطر به سه امتیاز دیدار خانگی نیاز مبرمی داشت، برابر شهرداری بندرعباس تن به شکست داد تا با باقی ماندن در نیمه پایین جدول، بیش از گذشته نگران آینده خود در لیگ دسته دوم فوتبال کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته بیست‌ویکم لیگ دسته دوم فوتبال کشور برای نماینده فارس پایان خوشی نداشت؛ جایی که شایان دیزل شامگاه شنبه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز میزبان شهرداری بندرعباس بود و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف جنوبی خود شد.

این مسابقه در دقایق مختلف متعادل و نزدیک دنبال شد و دو تیم تلاش کردند با بازی رو به جلو به گل برسند، اما شهرداری بندرعباس در استفاده از موقعیت‌های خود موفق‌تر عمل کرد و توانست با ۲ گل محمد بوته و مهرداد عالی‌پور نبض مسابقه را در اختیار بگیرد؛ تک گل جواد رفیعی برای شایان دیزل نیز نتوانست مانع از ثبت یک شکست تلخ خانگی شود.

فرصت‌های از دست رفته و نگرانی‌های بزرگ‌تر

شکست برابر یکی از تیم‌های بالانشین جدول، شاید در نگاه نخست اتفاقی طبیعی به نظر برسد، اما شرایط جدول نشان می‌دهد شایان دیزل بیش از هر زمان دیگری به امتیازهای خانگی نیاز داشت.

این تیم در هفته‌هایی که رقبا برای بقا می‌جنگند، فرصت ارزشمند کسب امتیاز در خانه را از دست داد و اکنون باید در هفته‌های باقی‌مانده با فشار بیشتری برای حفظ جایگاه خود تلاش کند.

شهرداری بندرعباس با این پیروزی جایگاه خود را در رتبه پنجم گروه دوم مستحکم‌تر کرد، اما شایان دیزل در رده یازدهم باقی ماند؛ جایگاهی که فاصله چندانی با منطقه سقوط ندارد و زنگ خطر را برای فوتبال فارس به صدا درآورده است.

راه دشوار نماینده فارس

کارشناسان بر این باور هستند شایان دیزل برای فرار از بحران، علاوه بر کسب امتیاز در بازی‌های خانگی، باید در دیدارهای خارج از خانه نیز عملکرد متفاوتی ارائه دهد.

در لیگ فشرده دسته دوم، هر امتیاز می‌تواند سرنوشت یک تیم را تغییر دهد و کوچک‌ترین لغزش در هفته‌های پایانی بهای سنگینی خواهد داشت.

شانس اندک برق شیراز برای صعود

در سوی دیگر، برق شیراز دیگر نماینده استان فارس در گروه نخست رقابت‌ها، با ۳۷ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و همچنان از شانس کمی برای صعود قرار دارد چرا که فاصله این تیم با صدر جدول که در اختیار فولاد نوین اهواز ۱۵ امتیاز است و با تیم دوم جدول هم که شهرداری ماهشهر است ۹ امتیاز فاصله دارد برای همین شانس برقی ها برای صعود از گروه نخست بسیار سخت و نیاز به معجزه دارد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور با حضور ۲۸ تیم در دو گروه برگزار می‌شود و در پایان مرحله گروهی، تیم‌های برتر برای صعود رقابت خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول نیز به لیگ دسته سوم سقوط می‌کنند؛ موضوعی که اکنون شایان دیزل فارس را بیش از هر زمان دیگری نگران کرده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.