شریعتمداری : ایران باید از طریق یمن باب المندب را ببندد

رکنا شنبه 09 خرداد 1405 - 08:47
رکنا سیاسی : محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا نه فقط یک اقدام غیرقانونی، بلکه جنایت جنگی است و همان‌طور که رئیس‌جمهور پلید و درنده‌خوی آمریکا اعتراف کرده است یکی از انواع «دزدی دریایی» است.

به گزارش رکنا ، حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان در ادامه نوشت ،  بدیهی است که این دزدی دریایی نمی‌تواند و نباید با اِعمال حاکمیت ایران بر تنگه هرمز همسو تلقی شود و مابه‌ازای آن دست کشیدن ما از حاکمیت بر تنگه هرمز باشد.

 دست ایران برای شکست محاصره دریایی و دست کشیدن آمریکا از این دزدی دریایی بسته نیست. پاشنه آشیل این «نامعادله»، بستن تنگه باب‌المندب به روی کشتی‌های تحت مالکیت کشورهای متخاصم و شناورهای حامل نفت یا کالای تجاری برای این کشورهاست. باب‌المندب یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های دریایی جهان است که دریای سرخ را به خلیج عدن و سپس اقیانوس هند متصل می‌کند.

این تنگه میان شاخ آفریقا و شبه‌جزیره عربستان قرار دارد و از نظر ژئوپولیتیکی و اقتصادی اهمیت بسیار بالایی دارد. باب‌المندب یکی از شاهراه‌های اصلی تجارت جهانی است. بخش بزرگی از نفت و گاز خلیج‌فارس، انتقال کالاهای آسیایی به اروپا و تجارت میان آسیا و مدیترانه از این تنگه عبور می‌کند. جبهه مقاومت یمن بارها برای بستن باب‌المندب به روی کشتی‌های نفتی و تجاری کشورهای متخاصم و همپیمان و همسو با آن‌ها اعلام آمادگی کرده است و در این میدان تجربه مثال‌زدنی و موفقی نیز دارد. مگر محاصره دریایی ایران در پروتکل‌های بین‌المللی آمده است؟ که بستن باب‌المندب نیامده باشد؟!

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.