لوکاشنکو: در صورت تجاوز به بلاروس از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد

فرارو جمعه 08 خرداد 1405 - 18:59
رئیس جمهور بلاروس گفت: «من شخصا این را گفتم. استفاده از سلاح هسته‌ای فقط در یک حالت ممکن است: اگر علیه بلاروس تجاوزی صورت گیرد.»

«آلکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس، روز جمعه اعلام کرد که در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، به او گفته است که سلاح هسته‌ای فقط در صورت تجاوز به بلاروس استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته «اسپوتنیک» لوکاشنکو در این رابطه گفت: «من شخصا این را گفتم. استفاده از سلاح هسته‌ای فقط در یک حالت ممکن است: اگر علیه بلاروس تجاوزی صورت گیرد.»

وی همچنین گفت که درباره اوکراین و مذاکرات میان بلاروس و آمریکا با ماکرون گفت‌وگو کرده و افزوده است که پذیرفته هفته آینده نماینده مورد اعتماد رئیس‌جمهور فرانسه را برای بررسی مشکلات موجود بپذیرد.

رئیس‌جمهور بلاروس در ادامه گفت که به ماکرون پیشنهاد دیدار در مینسک به همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را داده و ماکرون امکان برگزاری چنین دیداری را رد نکرد.

لوکاشنکو همچنین اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تمایلی به خروج ارمنستان از این اتحادیه ندارند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.