قدردانی فراکسیون وفاداری به مقاومت از ایران به دلیل پافشاری بر آتش‌بس در لبنان

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 19:36
تهران- ایرنا - فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف لبنان، از اصرار ایران بر توقف تجاوزات این رژیم علیه لبنان قدردانی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه المنار، فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در نشست دوره‌ای خود به بررسی تحولات کنونی پرداخت و در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر کرد.

این فراکسیون در بیانیه مذکور با اشاره به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه جنوب، مناطقی در البقاع و اطراف ضاحیه بیروت آنگونه که امروز منطقه الشویفات را هدف قرار داد، تاکید کرد: با وجود استمرار تجاوز صهیونیستی علیه کشور و ارتکاب کشتار علیه غیرنظامیان، تخریب روستاها و کوچاندن ساکنان آن‌ها در چارچوب جنایت‌های جنگی که مقابل چشمان دنیا اتفاق می‌افتد، مردم ما همچنان به گزینه پایداری و پاسخ به تجاوزات از طریق مقاومت قهرمانانه پایبند است تا اهداف مشروع مردمی که برای عزت و کرامت خود فداکاری کرده‌اند و نیز عدم بازگشت به مرحله پیش از ۲ مارس (۱۲ اسفند ۱۴۰۴) محقق شود.

این فراکسیون افزود: عملیات‌های بی‌نظیر مقاومت و حملات پی‌ در پی با استفاده از پهپاد و دیگر سلاح‌های مختلف، به بحران حقیقی برای دشمن تبدیل شده و مردم ما هرگز از حق مشروع برای دفاع از خویش تا آزادسازی سرزمین و بازگشت آوارگان، دست برنخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: دولت لبنان بر ادامه راه امتیازدهی و چشم‌پوشی از حاکمیت و حقوق این کشور به بهانه مجبور بودن به ادامه مذاکرات مستقیم با دشمن، اصرار دارد و در این چارچوب لبنان را به مذاکرات نظامی می‌کشاند که از طریق آن دشمن اسرائیلی به دنبال تحمیل هماهنگی امنیتی برای ادامه تجاوزات علیه کشورمان است و در این راستا ما بر مخالفت خود با این مسیر تأکید می‌کنیم و بار دیگر از دولت می‌خواهیم که از این مسیر خارج شده و به آغوش ملت بازگشته و از خیانت به ملت و شراکت ملی و تسلیم شدن در برابر دیکته‌های آمریکا، دست بردارد چرا که این امر چیزی جز ناامیدی و ضرر برای دولت به دنبال نخواهد داشت.

این فراکسیون از موضع شرافتمندانه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اصرار بر توقف تجاوزات علیه لبنان به عنوان بخشی از توافق با آمریکا قدردانی می‌کند و این فرصتی برای لبنان است تا به تضمین‌های بین‌المللی برای تحقق خواسته‌های خود مبنی بر آتش‌بس، عقب‌نشینی دشمن، بازگشت آوارگان و آزادی اسرا دست یابد اما دولت به جای استفاده از این فرصت، سعی می‌کند آن را تضعیف کرده و برای کارشکنی در آن حتی به قیمت خون مردمش، تلاش می‌کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.