اسرائیل ارتباط خود با گوترش را به طور کامل قطع کرد

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 19:18
رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد ارتباط خود با دبیر کل سازمان ملل متحد را به طور کامل قطع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که تمام تماس‌های خود را با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، قطع کرده است.

 این تصمیم پس از آن گرفته شد که نهادهای اسرائیلی به فهرست سیاه سالانه سازمان ملل درباره خشونت جنسی اضافه شدند.

دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، گفت تل‌آویو «هیچ تماس بیشتری» با دفتر دبیرکل نخواهد داشت و همچنین سفر برنامه‌ریزی‌شده مقام‌های سازمان ملل به اسرائیل را لغو کرده است.

سازمان ملل متحد نهادهای اسرائیلی، از جمله «سازمان زندان‌های اسرائیل» (IPS) را به لیست سیاه سالانه گزارش مربوط به خشونت‌های جنسی در مناطق درگیری اضافه کرده است. این اقدام پس از فرآیندی که از تابستان سال گذشته (اوت 2025) با هشدار رسمی گوترش آغاز شده بود، نهایی شد.

انتهای پیام/ 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.