آمریکا ۲ شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرد

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 19:03
وزارت خزانه‌داری آمریکا از تصمیم تازه خود برای تحریم دو شرکت هواپیمایی تجاری ایران خبر داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۸ مه ۲۰۲۶ در تازه‌ترین اقدام ذیل آنچه «کمپین خشم اقتصادی» نامیده شده، از اعمال تحریم‌های جدید علیه دو شرکت هواپیمایی تجاری ایران خبر داد. اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بیان اینکه «وزارت خزانه‌داری کمپین خشم اقتصادی خود علیه ایران را ادامه می‌دهد»، اعلام کرد: «دسترسی هر دو شرکت هواپیمایی ایران به نقاط فرود، سوخت‌گیری و فروش بلیط مسدود خواهد شد.»
 
وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهارات خود از نام بردن صریح دو شرکت هواپیمایی مورد تحریم خودداری کرد. با این حال، با توجه به سابقه تحریم‌های پیشین آمریکا علیه صنعت هوایی ایران و اظهارات مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر، گمانه‌زنی‌ها معطوف به دو شرکت ماهان‌ایر و ایران‌ایر است.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تحریم‌های خود، به شرکت‌ها و نهادهای دولتی نیز درباره پرداخت هرگونه اموال به ایران در ازای عبور از تنگه هرمز هشدار داده است. بسنت در این باره تصریح کرد: «به هر شرکت یا نهاد دولتی درباره پرداخت عوارض یا پنهان کردن آنها به عنوان کمک‌های بشردوستانه، هشدار داده‌ایم.»
 
آمریکا همچنین «نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» را که ایران در ۱۸ مه ۲۰۲۶ برای مدیریت تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز تأسیس کرده بود، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.