ادعای سنتکام: ایران آتش‌بس را نقض کرد

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 15:14
سنتکام با انتشار بیانیه‌ای به درگیری نظامی بامداد امروز در منطقه تنگه هرمز واکنش نشان داد و آن را نقض آتش‌بس از سوی ایران دانست.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه (سنتکام) با اشاره به ماجراهای نظامی بامداد امروز، در اطلاعیه‌ای نوشت که: "در ساعت ۱۰:۱۷ شب به وقت شرق آمریکا (ET) در تاریخ ۲۷ مه، ایران یک موشک بالستیک به سمت کویت شلیک کرد".

 این ستاد بدون اشاره به اینکه این اقدام ایران در واکنش به تجاوز نظامی و نقض صریح آتش‌بس توسط آمریکا در حمله به خاک ایران در بندرعباس انجام شده است، ادعا کرد که: این اقدام نقض فاحش آتش بس بوده است!

 سنتکام همچنین مدعی شد: "این نقض فاحش آتش‌بس از سوی حکومت ایران، تنها چند ساعت پس از آن رخ داد که نیروهای ایرانی پنج پهپاد انتحاریِ یک‌طرفه (One-Way Attack Drones) را به پرواز درآوردند؛ ... این پهپادها توسط نیروهای آمریکایی رهگیری شدند و همچنین نیروهای آمریکا از پرتاب ششمین پهپاد از یک سایت کنترل زمینی ایران در بندرعباس جلوگیری کردند".

سنتکام همچنین مدعی شد که "فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) و شرکای منطقه‌ای آن با خویشتنداری عمل می‌کنند"!

ایران تاکید کرده است که هرگونه تجاوز و نقض آتش‌بس توسط ارتش آمریکا را با قدرت پاسخ می‌دهد و پاسخ‌های آتی ایران کوبنده‌تر نیز خواهد بود.

سپاه پاسداران صبح امروز در اطلاعیه‌ای نوشت:"به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطه‌ای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابه‌های هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی مبدا تجاوز ، در ساعت ۴/۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت. این پاسخ یک اخطار جدی است تا دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخ ما قاطع تر خواهد بود". 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.