استاندار فارس: شیراز در جنگ اراده‌ها نیز سنگر خدمت درمانی را حفظ کرد

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 11:45
شیراز - ایرنا - استاندار فارس با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور و منطقه، گفت: خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها محدود به مردم فارس نیست و بیماران بسیاری از استان‌های مختلف و کشورهای حوزه خلیج فارس برای دریافت خدمات درمانی به این کلانشهر مراجعه می‌کنند؛ از این رو بودجه و شاخص‌های درمانی این دانشگاه باید متناسب با حجم خدمات و مراجعان آن دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری پنجشنبه در آیین بهره‌برداری مجدد و پایان مقاوم‌سازی بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز افزود: از ابتدای حضور در مسئولیت استانداری فارس با ظرفیت‌های استان آشنایی داشتم و می‌دانستم دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از قطب‌های مهم پزشکی کشور، جنوب ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

استاندار فارس: شیراز در جنگ اراده‌ها نیز سنگر خدمت درمانی را حفظ کرد

ضرورت توجه دولت و مجلس به خدمات فرااستانی

وی ادامه داد: شیراز در سطح ملی و منطقه‌ای به عنوان قطب پزشکی شناخته می‌شود و خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها مختص مردم فارس نیست؛ به همین دلیل دولت و مجلس شورای اسلامی باید در تصویب اعتبارات، خدمات فرااستانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مراکز درمانی استان را مورد توجه قرار دهند.

نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت چهاردهم، تلاش شد اعتبارات بیشتری در این زمینه به استان اختصاص یابد، هرچند هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله وجود دارد.

فاصله شاخص‌های درمان فارس با حجم خدمات

امیری با بیان اینکه شاخص‌های بهداشت و درمان فارس متناسب با حجم خدمات ارائه شده نیست، گفت: در این راستا بازدیدهای مستمر از مراکز درمانی استان در دستور کار قرار گرفت تا زمینه ارتقای این شاخص‌ها فراهم شود.

استاندار فارس: شیراز در جنگ اراده‌ها نیز سنگر خدمت درمانی را حفظ کرد

تکمیل پروژه‌های درمانی با کمک خیرین

وی بیمارستان حضرت زینب(س) را یکی از مراکز مهم درمانی استان دانست و افزود: در مجاورت این بیمارستان، پروژه درمانی دیگری در حال ساخت بود که با استفاده از ظرفیت خیرین و پیگیری‌های انجام شده روند تکمیل آن دنبال شد.

حادثه اسفند ۱۴۰۳ و جلوگیری از فاجعه‌ای مشابه متروپل

استاندار فارس با اشاره به حادثه اسفند ۱۴۰۳ در این مرکز درمانی گفت: در آن زمان یکی از ستون‌های بیمارستان دچار کمانش شد و با توجه به شرایط موجود، برای حفظ جان بیماران، نوزادان، کودکان بستری و کادر درمان، دستور تخلیه فوری بیمارستان با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های امدادی صادر شد.

امیری ادامه داد: اگر در آن شرایط حادثه‌ای برای بیماران رخ می‌داد، پیامدهای سنگین انسانی و روانی برای جامعه به دنبال داشت و حتی می‌توانست حادثه‌ای مشابه متروپل را در شیراز رقم بزند.

استاندار فارس: شیراز در جنگ اراده‌ها نیز سنگر خدمت درمانی را حفظ کرد

وی اقدام سریع و هماهنگ دستگاه‌های مختلف در مدیریت این بحران را ارزشمند توصیف کرد و گفت: با همدلی، تعاون و استفاده از ظرفیت‌های فنی، امدادی و دانشگاه علوم پزشکی، چالش بیمارستان حضرت زینب(س) در کمتر از ۱۰ ماه برطرف شد.

هزینه ۱۴۰ میلیارد تومانی در شرایط جنگی

استاندار فارس افزود: برای مقاوم‌سازی و بازسازی این بیمارستان حدود ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه شد و این پروژه در شرایطی به سرانجام رسید که کشور درگیر جنگ تحمیلی و تهدیدات دشمنان بود.

تداوم خدمات درمانی حتی در روزهای بحرانی

امیری با اشاره به تداوم خدمات درمانی در شرایط بحرانی بیان کرد: در همان روزها، خدمت‌رسانی درمانی در شیراز حتی در شرایط جنگی نیز متوقف نشد و کادر درمان با تلاش شبانه‌روزی اجازه ندادند روند درمان بیماران مختل شود.

جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست

وی خاطرنشان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست و ملت ایران در این میدان پیروز خواهند بود.

روند رو به رشد شاخص‌های درمان در دولت چهاردهم

استاندار فارس گفت: شاخص‌های بهداشت و درمان استان در دولت چهاردهم روند رو به رشدی داشته و اقدامات موثری برای ارتقای این شاخص‌ها در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز با اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.

این بیمارستان که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده، دارای حدود ۱۴ هزار مترمربع مساحت و ۱۰ هزار مترمربع زیربنا در ۶ طبقه است.

بیمارستان حضرت زینب(س) با ۱۷۳ تخت فعال، ۱۱ بخش درمانی و پنج بخش پاراکلینیک، یکی از مراکز تخصصی مهم زنان، زایمان و درمان ناباروری در استان فارس به شمار می‌رود.

این مرکز درمانی در پی بروز حادثه و تخریب بخشی از ساختمان، به منظور حفظ ایمنی بیماران اسفندماه ۱۴۰۳ تخلیه و از مدار خدمت‌رسانی خارج شده بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.