آتش بس میان ایران و آمریکا شکست؟

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 09:42
سپاه پاسداران هشداری صادر کرده و گفته است که اگر این نوع تخلفات تکرار شود، پاسخ آن قاطع‌تر خواهد بود.

فرارو- در پی افزایش تنش‌های تازه در تنگه هرمز و تبادل اقدامات نظامی میان ایران و آمریکا، یک سوال اساسی به وجود آمده است. آیا آتش بس شکسته شده است؟

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، چهار کشتی، که یکی از آنها یک نفتکش آمریکایی بود، رادارهای خود را خاموش کرده و سعی در عبور از تنگه هرمز داشتند.

نیروهای سپاه از آنها خواستند که خود را معرفی کنند، اما آنها پاسخی ندادند یا همکاری نکردند. در نتیجه، سپاه چند تیر هشدار شلیک کرد.

نیروهای آمریکایی سپس سه مکان را در نزدیکی فرودگاه بندرعباس هدف قرار دادند که هیچ تلفات یا خسارتی نداشت.

در پاسخ، سپاه پاسداران یک پایگاه آمریکایی در منطقه را که مبدا حمله آمریکا به بندرعباس بود، هدف قرار داد.

بر اساس فعال شدن سیستم‌های دفاع هوایی در کویت، به نظر می‌رسد که به پایگاه کویت حمله شده است.

سپاه همچنین هشداری صادر کرده و گفته است که اگر این نوع تخلفات تکرار شود، پاسخ قاطع‌تری خواهد داد.

علی‌رغم این درگیری، نه ایالات متحده و نه ایران نمی‌گویند که آتش‌بس از بین رفته است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.