آمریکا «نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» را تحریم کرد

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 08:37
وزارت خزانه‌داری آمریکا با قرار دادن «نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» در فهرست تحریم‌های ویژه خود، از اعمال دور جدیدی از محدودیت‌های مرتبط با ایران خبر داد.

فرارو- وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک نهاد ایرانی خبر داد.

به گزارش فرارو، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه (OFAC) اعلام کرد نهادی با عنوان «نهاد مدیریت تنگه خلیج فارس» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است این نهاد بخشی از تلاش‌های منتسب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تامین منابع مالی از طریق آنچه اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرم خوانده شده، است.

این وزارتخانه همچنین مدعی شده این سازوکار تحت یک طرح سازمان‌یافته و مورد حمایت ایران فعالیت می‌کند که به گفته آن، ناقض قوانین بین‌المللی و تحریم‌های ایالات متحده است.

در بخش دیگری از این بیانیه هشدار داده شده است هر فرد یا نهادی که با این مجموعه همکاری داشته باشد، ممکن است در معرض اتهام همکاری با سپاه پاسداران قرار گرفته و مشمول تحریم‌های ثانویه شود.

تحریم

 

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.