فعال شدن پدافند در کویت هم‌زمان با اعلام عملیات ایران

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 07:23
بامداد امروز هم‌زمان با گزارش‌هایی از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی در کویت و شنیده شدن آژیرهای هشدار، روابط عمومی سپاه پاسداران از انجام عملیات تلافی‌جویانه علیه یک پایگاه آمریکایی خبر داد.

فرارو- در کویت، حدود ساعت ۵:۲۰ بامداد به وقت محلی، ساکنان از فعال شدن آژیرهای هشدار و دریافت پیام‌های اضطراری روی تلفن‌های همراه خود خبر دادند. دقایقی بعد نیز گزارش‌هایی از شنیده شدن چند صدای انفجار در نقاط مختلف این کشور منتشر شد.

به گزارش فرارو، اما در ادامه، ستاد کل نیروهای مسلح کویت اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در پی احتمال شلیک موشک‌ و تهدیدات پهپادی فعال شده و در حال رهگیری اهداف هستند.

در بیانیه ارتش کویت تاکید شده است که صداهای انفجار شنیده‌شده ناشی از عملکرد سامانه‌های دفاعی و انهدام اهداف در آسمان بوده است. با این حال، جزئیات بیشتری درباره منشا حملات یا میزان خسارات احتمالی منتشر نشده است.

کویت

در همین بازه زمانی، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای از انجام یک عملیات تلافی‌جویانه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است که در پی آنچه تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطه‌ای در حاشیه فرودگاه بندرعباس با پرتابه‌های هوایی عنوان شده، یک پایگاه هوایی متعلق به United States Armed Forces به‌عنوان مبدأ این اقدام هدف قرار گرفته است.

سپاه اعلام کرده است که این عملیات در ساعت ۴:۵۰ بامداد انجام شده و آن را پاسخی به تجاوز توصیف کرده است. در این بیانیه همچنین تاکید شده این اقدام هشدار جدی محسوب می‌شود و در صورت تکرار، پاسخ‌ها قاطع‌تر خواهد بود. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.