میدل ایست آی: ایران جنگ را برده است

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 01:18
نه ترامپ و نه نتانیاهو نمی‌توانند ادعا کنند که برابر جمهوری اسلامی چیزی جز بازنده هستند.

دیوید هرست (سردبیر میدل ایست آی) در تحلیلی نوشته است:

 شکست‌ آمریکا آن هم زمانی که قدرت نظامی‌اش بی‌رقیب بود، دستاورد کمی نیست و باید در تاریخ جنگ‌ها ثبت شود.

ترامپ با قبول درخواست نتانیاهو برای حمله به ایران به منظور ضربه نهایی جهت فروپاشی جمهوری اسلامی، آرزوی تمام زندگی او را برآورده کرد. اما حالا هیچ‌کس بازنده‌تر از نتانیاهو نیست.

 بقای جمهوری اسلامی موازنه قدرت را در منطقه به طور بنیادین تغییر داده است. ایران حتی موازنه قدرت جهانی را نیز تغییر داده است.

 ایران با ایستادگی و تسلیم‌ نشدنش، پیامی قدرتمند به جهان داد: با اراده قوی و تاب‌آوری بالا، می‌توان برابر سلطه استعماری آمریکا و اسرائیل مقاومت کرد و پیروز شد.

 نه ترامپ و نه نتانیاهو نمی‌توانند ادعا کنند که برابر جمهوری اسلامی چیزی جز بازنده هستند.

 بازنده دیگر نیز امارات است. اگر من حاکم ابوظبی بودم، درباره تغییر نظام در تهران سؤال نمی‌کردم؛ بلکه از خود می‌پرسیدم: من تا چه زمانی می‌توانم در قدرت بمانم؟پپ

Capture

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.