بقایی: موضع ایران در رابطه با قفقاز جنوبی هیچ تغییری نکرده است

فرارو چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 23:10
سخنگوی وزارت خارجه گفت؛ جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیات بدخواهانه امریکا که سابقه شرارت و تجاوزگری در مناطق مختلف دنیا دارد، سوء ظن شدید دارد و مخالفت خود را با حضور ناامن‌ساز آن در قفقاز جنوبی صراحتا اعلام کرده‌ است.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، در مورد تحولات قفقاز و طرح موسوم به TRIPP گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت در قفقاز جنوبی روشن است و هیچ شبهه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران از گسترش مراودات اقتصادی و رفع انسداد از مسیرهای مواصلاتی استقبال می‌کند اما نسبت به نیات بدخواهانه امریکا که سابقه شرارت و تجاوزگری در مناطق مختلف دنیا دارد، سوء ظن شدید دارد و مخالفت خود را با چنین حضور ناامن‌سازی صراحتا اعلام کرده‌ است.

بقائی تصریح کرد: قفقاز جنوبی همسایه بلاواسطه ایران است و جمهوری اسلامی ایران صلح، ثبات و پیشرفت اقتصادی در این منطقه را در راستای منافع ملی خود می‌داند و همواره خاطرنشان کرده است که مداخله مخرب قدرت‌های فرامنطقه‌ای در تحولات منطقه، صلح و ثبات و منافع جمعی کشورهای منطقه را با چالش جدی مواجه می‌کند و هیچ خیری برای ملت‌های منطقه در بر نخواهد داشت.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.