ایران ۱۰ ملوان هندی را پس از رایزنیهای دیپلماتیک آزاد کرد

فرارو چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 10:00
اداره کل کشتیرانی هند اظهار داشته است که خدمه کشتی «اموی هاربر فونیکس» پس از توقیف کشتی خود در نزدیکی بندر جاسک در سال گذشته، توسط مقامات ایرانی بازداشت، تحت بازجویی و زندانی شده بودند.

مقامات کشتیرانی هند اعلام کرده اند که ۱۰ ملوان هندی ساکن در یک نفتکش که از ژوئیه ۲۰۲۵ در ایران بازداشت شده بود، پس از «رایزنی دیپلماتیک مستمر» آزاد شده اند. خبرگزاری فرانسه این مطلب را گزارش داده است.

به نقل از الجزیره، اداره کل کشتیرانی هند اظهار داشته است که خدمه کشتی «اموی هاربر فونیکس» پس از توقیف کشتی خود در نزدیکی بندر جاسک در سال گذشته، توسط مقامات ایرانی بازداشت، تحت بازجویی و زندانی شده بودند.

این مقام کشتیرانی به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت: «ملوانان اکنون آزاد شده و به سلامت به خانواده‌های خود پیوسته‌اند.»

وی افزود: «هماهنگی‌های لازم برای سریع‌ترین بازگشت این افراد به هند در حال انجام است.»

این اداره جزئیات بیشتری در مورد دلیل بازداشت یا توقیف این کشتی که در سایت‌های ردیابی کشتیها به عنوان یک نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی با پرچم پالائو ثبت شده است، ارائه نکرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.