آغاز صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان ۱۶ ساله در قم

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 22:24
قم- ایرنا- فرمانده انتظامی قم از آغاز طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان ۱۶ ساله در این استان خبر داد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی پلیس قم، وی در حاشیه آیین افتتاحیه طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان ۱۶ ساله که با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، از تسهیل شرایط قانونی برای تردد ایمن این قشر خبر داد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی استفاده از موتورسیکلت در میان نسل جوان، افزود: با توجه به آمار بالای استفاده از موتورسیکلت در جامعه و به‌منظور صیانت از حقوق شهروندان و پیشگیری از مشکلات قانونی، موضوع صدور گواهینامه برای نوجوانان در مجلس شورای اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون جدید، شرایط لازم برای صدور گواهینامه موتورسیکلت‌های ۵۰ تا ۷۰ سی‌سی برای آقایان از سن ۱۶ سال به بالا فراهم شده است.

فرمانده انتظامی قم با ابراز نگرانی از آمار تصادفات، گفت: متاسفانه ۵۱ درصد از تصادفات موتورسیکلت در استان مربوط به رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال است؛ این آمار لزوم توجه جدی به قانونمند کردن و اصلاح فرهنگ استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان یک وسیله نقلیه ضروری را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی در پایان با دعوت از تمامی دستگاه‌ها و خانواده‌ها برای کمک به ارتقای فرهنگ ترافیکی، تاکید کرد: پلیس با اجرای ضوابط قانونی در حوزه شهری به دنبال ایمن‌سازی ترددهاست و امیدواریم با همکاری مردم و رعایت قوانین توسط راکبان، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای و شهری در سطح استان باشیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.