استاندار هرمزگان: بسته حمایتی عملیاتی برای کادر درمان تدوین شود

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 21:06
بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان  با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات کارشناسی و واقع‌بینانه در حوزه سلامت، خواستار تدوین بسته‌ای جامع و اجرایی برای رفع چالش‌های معیشتی و افزایش انگیزه پزشکان و پرستاران در این استان شد.

به گزارش ایرنا، محمد آشوری تازیانی در جلسه شورای اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: نگاه ما به حوزه سلامت باید نگاهی منزلتی باشد؛ چرا که حفظ منزلت کادر درمان و پزشکان، مقدمه‌ای برای ایجاد تحول در ارائه خدمات و پایداری در این بخش است.

وی با تأکید بر اینکه تصمیمات باید از مرحله شعار به مرحله اجرا برسند، گفت: باید یک بسته حمایتی مشخص شامل مؤلفه‌های مختلف از جمله تأمین مسکن، تسهیلات مالیاتی و مشوق‌های رفاهی تدوین شود تا به عنوان یک مدل ماندگاری، نیازهای کادر درمان را مرتفع سازد و نرخ ماندگاری نیروی انسانی متخصص در هرمزگان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان: بسته حمایتی عملیاتی برای کادر درمان تدوین شود

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان، افزود: بخشی از درآمدهای حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در هرمزگان باید با رویکردی هدفمند به پشتیبانی از برنامه‌های حوزه سلامت اختصاص یابد تا برنامه‌های استانی، بدون دغدغه‌های مالی و به‌صورت ساختارمند اجرایی شوند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان هرمزگان ، ۶۶۵ متخصص، ۱۱۵ فوق‌تخصص، ۴۹۳ پزشک عمومی، ۷۵ متخصص دندانپزشکی، ۲۶۸ دندانپزشک، حدود سه هزار و ۲۰۰ پرستار، سه هزار و حدود ۳۰۰ نفر از کادر گروه پرستاری و بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر نیروی تخصصی شامل تکنسین‌های بیهوشی، اتاق عمل و سایر نیروهای مرتبط در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.