علی همتی روز سهشنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار گرمسار در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تصویب مکان «روستابازار» در گرمسار بیان کرد: این مجموعه با هدف عرضه کالاهای اساسی و دسترسی آسان مردم به مایحتاج ضروری راهاندازی میشود و بستری برای عرضه مستقیم تولیدات تعاونیها، تولیدکنندگان داخلی و فعالان مشاغل خانگی خواهد بود.
وی افزود: روستابازار به مرور زمان به مرکزی مطمین برای فروش محصولات تولیدکنندگان محلی تبدیل میشود و زمینه حذف واسطهها و تنظیم بهتر بازار را فراهم میکند.
عرضه مستقیم کالاهای اساسی زیر ذرهبین نظارتی دولت
فرماندار گرمسار با تاکید بر اینکه روستا بازار محلی برای تامین کالاهای اساسی مردم است، اضافه کرد: نظارت مستقیم دستگاههای اجرایی بر روند عرضه کالاها، کنترل قیمتها و جلوگیری از هرگونه تخلف اقتصادی در این مجموعه اعمال میشود.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: یکی از ماموریتهای اصلی دولت، تنظیم بازار، تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی است و همه دستگاههای اجرایی، نهادهای نظارتی، اعضای ستاد تنظیم بازار، کمیسیون آرد و بخشداران در این مسیر نقشآفرینی میکنند.
وی تاکید کرد: دشمن تلاش دارد در حوزه اقتصادی و معیشتی برای مردم مشکل ایجاد کند و بر همین اساس، برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی در دستور کار قرار دارد.
ثبت کالاها در سامانه انبارها؛ مطالبه جدی دولت از اصناف
همتی با درخواست از بازاریان، اصناف و واحدهای صنعتی برای ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها، بیان کرد: این اقدام به دولت کمک میکند تا از وضعیت موجودی کالاها اطلاع دقیق داشته باشد و بتواند برای تامین مایحتاج مردم در روزها و ماههای آینده برنامهریزی کند.
وی ادامه داد: ثبت اطلاعات کالاها در سامانه انبارها هیچ مشکلی برای واحدهای صنفی ایجاد نمیکند و فقط ابزاری برای مدیریت بهتر بازار و تصمیمگیری دقیقتر برنامهریزان اقتصادی است.
وی با قدردانی از همکاری مردم در گزارش تخلفات اقتصادی گفت: محدودیت نیروهای بازرسی و نظارتی با همراهی و هوشیاری مردم جبران شده و بخش زیادی از تخلفات کشف شده، با گزارشهای مردمی شناسایی شده است.
فرماندار گرمسار افزود: شهروندان میتوانند تخلفات احتمالی را از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.
گرمسار تنها شهرستان سمنان با ۲ نشست هفتگی تنظیم بازار
وی با اشاره به تداوم عملیات نظارتی در شهرستان عنوان کرد: گرمسار تنها شهرستان استان سمنان است که از زمان آغاز جنگ ۴۰ روزه تاکنون، هفتهای ۲ نوبت نشست ستاد تنظیم بازار برگزار میکند.
فرماندار گرمسار تاکید کرد: اشراف کامل مسوولان شهرستان بر وضعیت بازار و رصد مستمر شرایط، موجب شده تصمیمگیریها در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
پلمب هشت انبار و کشف کالاهای اساسی احتکارشده
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گرمسار هم در این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ساماندهی سامانه جامع انبارها اگرچه از سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده بود، اما طی یک ماه گذشته با جدیت بیشتری در شهرستان اجرایی شد.
مسعود علیزاده افزود: دورههای آموزشی برای روسای ادارات و اتحادیههای صنفی برگزار و شیوهنامههای مربوط به ثبت موجودی انبارها به واحدهای صنفی ابلاغ شد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، ایجاد امکان نظارت دقیق حاکمیت بر موجودی کالاهای اساسی و سایر کالاهای موجود در سطح شهرستان است.
بازگشت کالاهای کشفشده به بازار در کوتاهترین زمان
وی با اشاره به آغاز بازرسیهای گسترده از روز شنبه، بیان کرد: گشتهای مشترک با حضور نیروهای تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در ۲ نوبت صبح و عصر انجام شد که حاصل آن پلمب هشت انبار و کشف کالاهای اساسی بود.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گرمسار ادامه داد: کالاهای کشفشده به اموال تملیکی استان منتقل شد و پروندههای مربوطه با سرعت در حال ارسال به تعزیرات حکومتی است تا روند قانونی طی و کالاها هرچه سریعتر به بازار بازگردانده شود.













