به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا کاظمی در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان همزمان با برگزاری نشست نهضت توسعه فضاهای آموزشی در این استان، با قدردانی از اقدامات صورتگرفته در حوزه آموزش و زیرساختهای آموزشی، از شکلگیری روندی رو به رشد در توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای شاخصهای آموزشی در استان خبر داد.
وی با قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان افزود: فضای همدلی و آرامش مدیریتی حاکم بر این استان نقش مهمی در پیشبرد برنامهها و حرکت رو به جلو شاخصها داشته و زمینه مناسبی برای همافزایی میان دستگاههای اجرایی فراهم کرده است.
کاظمی همچنین با اشاره به روند ارتقای شاخصهای آموزشی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگرچه همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد، اما روند موجود نشان میدهد مسیر رشد و پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش استان آغاز شده و آثار آن در بخشهای مختلف قابل مشاهده است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش ظرفیتهای انسانی و اجتماعی در این روند، ادامه داد: حضور فعال معلمان و دانشآموزان سیستان و بلوچستان در رویدادهای ملی و مشارکت گسترده خیران در توسعه فضاهای آموزشی نشان میدهد که توسعه آموزشی در این استان تنها زیرساختی نبوده و به سمت ارتقای کیفیت نیز در حرکت است.
وی اظهار کرد: استاندار سیستان و بلوچستان از استانداران پرتلاش و کاردان کشور بوده؛ واقعا تحرک، پویایی، وحدت، همدلی و تلاش در این استان موج میزند و خوشبختانه موجی از امید و اتفاقات خوب در حال رقم خوردن بوده، این فضای همدلی و آرامش مدیریتی مدیون همافزایی موجود در استان است.
کاظمی همچنین ضمن قدردانی از همراهی بخشهای مختلف آموزشی تصریح کرد: از عملکرد همکاران آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان، مدیران، فرمانداران، شوراهای آموزش و پرورش و خیرین صمیمانه تشکر میکنم.
وی گفت: نهضت توسعه عدالت آموزشی با رویکرد کیفیتبخشی دنبال میشود و حضور معلمان نمونه سیستان و بلوچستان در سطح ملی و بینالمللی نشاندهنده توجه به کیفیت در کنار توسعه زیرساختهاست.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تمام تلاش ما ارتقای شاخصهای استان در حوزه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات است و دولت در این مسیر پشتیبان کامل خواهد بود.
توسعه عدالت آموزشی از اولویتهای اصلی استان است
در ادامه این گفتوگو استاندار سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از نگاه و حمایتهای وزارت آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی و استفاده از ظرفیتهای مردمی و خیران را از اولویتهای اصلی این استان عنوان کرد.
منصور بیجار با اشاره به همافزایی شکلگرفته میان دستگاهها گفت: با همافزایی شکلگرفته میان دستگاهها، روند توسعه فضاهای آموزشی با جدیت دنبال میشود و تلاش داریم این مسیر با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی افزود: شاخصهای سیستان و بلوچستان به برکت تمرکز و توجه نظام جمهوری اسلامی در بخشهای مختلف روند رشد و ارتقا داشتهاند؛ هرچند هنوز تا استانداردهای مطلوب فاصله وجود دارد و کارهای زیادی باید انجام شود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با بیشاز سه میلیون و ۳۳۷ هزار نفر جمعیت، جوانترین استان کشور محسوب می شود؛ حدود ۷۰ درصد جمعیت این خطه را جوانان کمتر از ۳۰ سال تشکیل میدهند.












