هوشمندسازی نظارت بر حمل‌ونقل کالا در خوزستان کلید خورد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 18:58
اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی نظارت‌ها در حوزه حمل‌ونقل کالا، گفت: صیانت از حقوق رانندگان و شرکت‌های قانون‌مدار از اولویت‌های اصلی این اداره کل است.

به گزارش ایرنا، یزدان خسروی سه‌شنبه در نشست تخصصی با انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالای اهواز که با هدف بررسی چالش‌های این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: تعامل سازنده میان سازمان و تشکل‌های صنفی، راهکار اصلی حل مشکلات پیچیده حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی افزود: در خوزستان و به‌ویژه در شهرک حمل‌ونقل اهواز، همکاری نزدیک میان بخش دولتی و صنفی موجب به‌روزرسانی فرایندها و بهبود روند خدمات‌رسانی شده است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به معضل «فرار بار» و صدور بارنامه‌های غیرمجاز در مبادی غیررسمی، تصریح کرد: برای حمایت از منافع رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل قانون‌مدار، نصب دوربین‌های نظارتی هوشمند در دروازه‌های خروجی و نقاط استراتژیک در دستور کار قرار گرفته است.

خسروی ادامه داد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود و امکان رصد دقیق ناوگان و شناسایی خودروهای فاقد بارنامه رسمی را فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مرتبط با عوارض شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: رانندگان در قبال پرداخت هزینه‌ها، انتظار دریافت خدمات مناسب و پاسخگویی در زمان بروز مشکلات را دارند.

خسروی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در تلاش است با ایجاد سازوکاری مشخص با شهرداری‌ها، ضمن رعایت الزامات قانونی، حمایت از رانندگان را در تمامی بخش‌ها تقویت کند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان همچنین با تاکید بر لزوم پرداخت به‌موقع کرایه رانندگان اظهار کرد: تاخیر در پرداخت کرایه رانندگان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و سامانه ۱۴۱ نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی مطالبات و شکایات رانندگان باشد.

وی با اشاره به اهمیت عدالت در نرخ‌گذاری حمل‌ونقل کالا گفت: بررسی فرمول‌های محاسباتی سامانه هوشمند IGS و تطبیق آن با نرخ‌های توافقی و واقعیت‌های عملیاتی، از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل است.

به گزارش ایرنا، حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در سال‌های اخیر با چالش‌هایی همچون فرار بار، صدور بارنامه‌های غیرمجاز، تاخیر در پرداخت کرایه رانندگان و اختلافات مربوط به نرخ‌گذاری مواجه بوده است. فعالان صنفی و رانندگان بارها خواستار افزایش نظارت، شفاف‌سازی فرایندها و حمایت بیشتر از حقوق رانندگان شده‌اند.

اکنون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اعلام کرده است که با اجرای طرح‌های نظارتی هوشمند و بازبینی سازوکارهای موجود، به‌دنبال ساماندهی بیشتر این حوزه است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.