اگر معده حساس دارید به این نوشیدنی لب نزنید

بهداشت نیوز سه شنبه 05 خرداد 1405 - 17:30

به گزارش بهداشت نیوز، متخصصان گوارش درمورد گرم کردن مجدد مکرر قهوه هشدارمی‌دهند وتأکید می‌کنند که این کارنه تنها برطعم وعطرآن تأثیرمی‌گذارد، بلکه می‌تواند ترکیب شیمیایی آن را نیزتغییردهد.

این امر احتمال سوزش معده و سوزش سر دل را به ویژه برای افرادی که سیستم گوارشی حساسی دارند، افزایش می‌دهد. قهوه تازه دم کرده حاوی ترکیبات مفیدی است، به ویژه آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسیدکلروژنیک که با فواید سلامت قلب و طول عمرمرتبط است. همچنین حاوی اسیدهای طبیعی است که به آن طعم متمایز و متعادلی می‌دهد.

با این حال، با گذشت زمان و با گرم کردن مجدد، این ترکیبات و اسیدها شروع به تجزیه شدن به مواد تلخ‌تر و اسیدی‌ترمی‌کنند و طعم قهوه را تندترمی‌کنند و طعم اصلی خود را از دست می‌دهند. قهوه همچنین تلخ‌ترمی‌شود و ممکن است پس از نوشیدن آن احساس خشکی دردهان ایجاد شود.

پزشکان تأکید می‌کنند که این مشکل مربوط به خود مایکروویو نیست، بلکه مربوط به مدت زمان و دفعات گرم کردن است، زیرا گرمای مداوم به تدریج ترکیب قهوه را تغییر می‌دهد.

برای افرادی که رفلاکس اسید یا معده‌های حساس دارند، نوشیدن قهوه کهنه یا قهوه‌ای که بارها گرم شده است می‌تواند علایمی مانند سوزش سردل، برگشت اسید و ناراحتی درمعده وگلو را بدترکند.کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که خطر درگرم کردن مجدد قهوه یک بار نیست، زیرا اکثر مردم با این مشکل مواجه نمی‌شوند، بلکه درگرم کردن مجدد مکرریک فنجان است که غلظت ترکیباتی را که معده را تحریک می‌کنند افزایش می‌دهد.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.