کشف و معدوم‌سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در کهگیلویه

خبرگزاری مهر سه شنبه 05 خرداد 1405 - 17:20
یاسوج-رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از کشف و معدوم‌سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد و اظهار کرد: در جریان بازدیدهای مستمر و سرزده کارشناسان دامپزشکی، ۳۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

وی افزود: این اقدامات در راستای صیانت از سلامت عمومی و تأمین امنیت غذایی شهروندان انجام شده و فرآورده‌های کشف‌شده به دلیل نداشتن شرایط لازم بهداشتی، غیرقابل مصرف تشخیص داده شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با تأکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است، تصریح کرد: پس از تأیید غیرقابل مصرف بودن این محموله‌ها، فرآورده‌های ضبط‌شده با دستور مقام قضایی و رعایت کامل ضوابط زیست‌محیطی به صورت بهداشتی معدوم‌سازی شدند.

وی همچنین از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد و بیان کرد: در جریان این بازرسی‌ها، ۱۱ متخلف بهداشتی شناسایی و برای تمامی این افراد پرونده تخلف تشکیل و جهت طی مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

محمدی از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.