علاءالدین بروجردی: آمریکا اشتباهی کند، پایگاه‌های فرامنطقه‌اش را می‌زنیم

فرارو سه شنبه 05 خرداد 1405 - 10:45
علاء الدین بروجردی گفت: ما بر اساس تجربیات گذشته خود با آمریکا، به آنها اعتماد نداریم و اگر آنها مرتکب اشتباه محاسباتی شوند، انگشتان ما روی ماشه است.

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: اگر آمریکا مرتکب اشتباهاتی شود، جنگ فقط منطقه‌ای نخواهد بود و ایران پایگاه‌های آمریکایی در فاصله دورتر را هدف خواهد گرفت. 

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که یکی از نکات مورد اختلاف در مذاکرات، آزادسازی حداقل ۵۰ درصد از دارایی‌های مسدود شده ایران است. 

بروجردی به شبکه الجزیره مباشر گفت که میانجیگری با موانعی مواجه است که در درجه اول تلاش‌های نتانیاهو برای به شکست کشاندن مذاکرات است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ما بر اساس تجربیات گذشته خود با آمریکا، به آن‌ها اعتماد نداریم و اگر آن‌ها مرتکب اشتباه محاسباتی شوند، انگشتان ما روی ماشه است. 

وی تصریح کرد: جبهه ایران و جبهه لبنان به هم مرتبط هستند و ما آتش‌بسی را که فقط شامل حال ما شود، نخواهیم پذیرفت. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا مرتکب اشتباهی شود، ما با شدت بیشتری پاسخ خواهیم داد و جنگ به منطقه محدود نخواهد شد بلکه ما پایگاه‌های دوردست آمریکا را هدف قرار خواهیم داد. 

بروجردی با بیان اینکه عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز بر اساس رژیم جدید خواهد بود، گفت: موضوع هسته‌ای در مرحله بعدی مذاکرات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما بر حفظ حق غنی‌سازی اورانیوم ایران تصریح کرده‌ایم و هیچ طرفی حق ندارد مانع از اعمال این حق شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.