۱۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی اردبیل تا تیرماه افتتاح می شود

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 19:19
اردبیل – ایرنا – استاندار اردبیل گفت: توسعه بسترهای تولید انرژی تجدیدپذیر در استان به خوبی پیش می رود و  ۱۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات احداث ۱۳۵ مگاوات نیروگاه دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.

مسعود امامی یگانه عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: احداث تاسیسات انرژی خورشیدی در مجتمع‌های کشت، صنعت‌ و دامپروری و ایجاد شهرک تخصصی انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت ۱۱۰ مگاوات، از اولویت‌های کاری استان اردبیل در سال جاری است.

استاندار اردبیل افزود: توسعه زیرساخت‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در تأمین پایدار برق، کاهش ناترازی انرژی و حمایت از بخش‌های تولیدی و کشاورزی استان خواهد داشت.

اکبر کوهی ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز از احداث ناحیه تخصصی انرژی خورشیدی با پیش‌بینی تولید ۷۰ مگاوات برق در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود و برای آماده‌سازی آن ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش موثری در کاهش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا، کم کردن هزینه‌ها، کاهش وابستگی به سوخت فسیلی، تولید برق پاک در مجاورت مصرف، کاهش تلفات در بخش انتقال و توزیع برق، رفع مشکل ناترازی برق و ایجاد اشتغال دارد.

در حال حاضر برق مورد نیاز استان اردبیل از نیروگاه سبلان تامین می‌شود که یکی از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی یک هزار و ۴۵۰ مگاوات و تولید واقعی یک هزار و ۲۵۰ مگاوات است که ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی دارد و ۲ برابر نیاز استان برق تولید می‌کند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.