سرنگونی پهپاد بر فراز خلیج فارس

فرارو دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:42
نیروهای دفاعی ایران در ساعات گذشته موفق شدند یک پهپاد را در حریم هوایی خلیج فارس شناسایی و منهدم کنند.

نیروهای ایرانی در ساعات گذشته با سامانه‌ جدید آرش کمانگیر، یک پهپاد متخاصم را بر فراز آب‌های خلیج فارس با موفقیت منهدم کردند.

به گزارش فرارو، مقامات مربوطه با اشاره به این رویداد، تصریح کرده‌اند که «این نشانه از طرف ماست تا دیگر هیچ پهپاد رادارگریزی نتواند بر آسمان خلیج فارس نفوذ کند.»  جزئیات فنی و عملیاتی این سامانه جدید تاکنون محرمانه باقی مانده است.

همزمان با این تحول امنیتی، تردد شناورها در تنگه حیاتی هرمز نیز با برنامه‌ریزی دقیق ادامه دارد.

تمامی شناورهایی که پیش از این مجوزهای لازم برای عبور را دریافت کرده بودند، اعلام شده که تا پایان امشب، مسیر خود را هم در محور ورودی و هم در محور خروجی این آبراه بین‌المللی به پایان خواهند رساند. 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.