وزارت خارجه قطر در اطلاعیهای در شبکه ایکس از تماس تلفنی، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه این کشور با بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان خبر داد.
به گزارش فرارو، این وزارتخانه اعلام کرد که در تماس تلفنی انجامشده، طرفین درباره مجموعهای از تلاشها برای ازسرگیری کشتیرانی در تنگه هرمز گفتوگو کردهاند.
بر اساس این گزارش، هماهنگسازی رویکردها و مواضع در قبال تحولات منطقه نیز از دیگر محورهای این تماس بوده است؛ موضوعی که به گفته این وزارتخانه، در چارچوب بررسی راههای حمایت از روندهای جاری برای دستیابی به توافق در پروندههای مختلف، از جمله مذاکرات مرتبط با کشتیرانی در تنگه هرمز، دنبال شده است.
![]()