به گزارش ایرنا، جمعی از کارکنان و فرماندهان واحدهای عملیاتی سازمان آتشنشانی و خدمات امینی تهران که در ایام جنگ تحمیلی رمضان حضور فعالی در عرصههای مختلف داشتند، شامگاه یکشنبه (سوم خردادماه) مهمان تئاترشهر در سومین شب از اجرای پروژه نمایشی «ذرات آشوب» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی و تهیهکنندگی باشگاه تئاتر سوره در تالار اصلی این مجموعه بودند.
کورش سلیمانی بازیگر، کارگردان و رئیس مجموعه تئاترشهر پیش از اجرای نمایش با حضور در میان آتشنشانان ضمن خوشامدگویی و قدردانی از فعالیت فداکارانه و شبانه روزی آنان در ایام جنگ تحمیلی رمضان و ایام دیگر اظهارداشت: همواره در مقابل تلاش و فداکاری آتشنشانها سر تعظیم فرود میآوریم؛ زیرا در مواقع بحران، این افراد هستند که در خط مقدم حاضر میشوند و با به خطر انداختن جان عزیز خود، سعی دارند مردم را از بحران نجات دهند. در جنگ اخیر رمضان نیز شاهد بودیم که این عزیزان ماهها از زندگی شخصی خود دور بودند و به صورت شبانهروزی در جهت خدمترسانی به مردم تلاش میکردند.
سلیمانی به تجربه بازی در نقش یک آتشنشان اشاره کرد و افزود: زمانی قرار بود در نقش یک آتشنشان ظاهر شوم و وقتی به سالن تمرینی رفتم که آتشنشانها در آن آموزش و تمرین میدیدند، واقعاً حس کردم این کار از توان من خارج است و این عزیزان چه فشار جسمی، در کنار فشارهای روحی، را تحمل میکنند. از اینرو، دست تکتک عزیزان را به گرمی میفشارم و برای شما آرزوی سلامتی دارم.
ابراهیم پشتکوهی نویسنده و کارگردان نمایش «ذرات آشوب»، پیش از آغاز نمایش ضمن قدردانی از فداکاریهای آتشنشانها گفت: امشب میزبان جمع عزیزی هستیم که همیشه به آنها مدیون بودهایم. آتشنشانها در صف اول خدمت به مردم هستند و فداکاریهای آنها برای ما قابل ستایش است. به این جمع خوشآمد میگوییم و امیدوارم از این نمایش لذت ببرند.
نمایش «ذرات آشوب» با نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی و تهیهکنندگی «باشگاه تئاتر سوره»، روایتی از ایستادگی در خلیج فارس است. این پروژه نمایشی که با حمایت «باشگاه تئاتر سوره» با همراهی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته، با برجستهسازی جایگاه خلیج فارس، عظمت روح ایرانی و قدرت او در برابر استعمار را به تصویر میکشد.
این اثر یادآور میشود که خلیج فارس فقط یک نام نیست بلکه سرچشمه هویت، مقاومت و غرور تاریخی ایرانیان است؛ جایی که آزادی در موجهایش معنا مییابد و تاریخ در ساحلش نفس میکشد. «ذرات آشوب» ساعت ۱۹:۳۰ در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه میرود.
اجرای «پایان آن شب»، ویژه خبرنگاران، منتقدان و عکاسان
نمایش «پایان آن شب» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اصغری، روز چهارشنبه (ششم خردادماه)، در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه خبرنگاران، منتقدان و عکاسان عرصه تئاتر اجرا میشود.
حضور اصحاب رسانه و منتقدان و عکاسان تئاتر و سینما در این اجرا، آزاد و مجاز است. همچنین در پایان این اجرای ویژه، جلسه نقد و بررسی نمایش با حضور منتقدان و تماشاگران برگزار میشود.
در خلاصه داستان نمایش «پایان آن شب» آمده: «در محلهای پرآشوب، پیرمردی خبر از یک دزدی بزرگ میدهد اما کسی او را جدی نمیگیرد. تا اینکه نوجوانان محل تصمیم میگیرند دست به اقدامی بزنند».
داود زارع، سارینا ابراهیمزاده، آوا چوپانی،کیمیا حیدری، ثنا رنگساز، آناهیتا زحمتکش، سامان سلطانی، غزل شجاعی، عرشیا صادقینیا،کیمیا محمدی، ثنا مهدیفر، نیما نظری، احسان نیکطلب و امیرمهدی طایفهنفر در این نمایش ایفای نقش میکنند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: حسن دادشکر (مشاور پروژه)، زهرا امینی (طراح صحنه)، محمدرضا شاملوفرد (طراح نور)، شیما محترمی (طراح لباس)، لیلا پریشان (طراح گریم)، محمدصالح حجازی (طراح پوستر و بروشور)، نرگس اصغری (انتخاب موسیقی)، امیرمهدی طایفهنفر (دستیار کارگردان)، ریحانه زارع (دستیار طراح صحنه)، فاطمهسادات حسینی (دستیار نور)، علیرضا حسینپور (مشاور طراح صحنه)، طناز رجائی، حسین دولتآبادی (منشی صحنه)، منور (عاتکه) دولتآبادی، آیدا دولتآبادی (مدیران صحنه)، ساره حجازی (عکاس)، مرکز تئاتر توانش (روابطعمومی)، احمدرضا حجارزاده (امور رسانه و اطلاعرسانی).
نمایش «پایان آن شب» به کارگردانی نرگس اصغری، از روز سهشنبه تا جمعه هر هفته، ساعت ۱۷ در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه میرود.
علاقهمندان به تماشای این اثر نمایشی، برای تهیه بلیت میتوانند به سایت تیوال یا گیشه کانون پرورش فکری در محل اجرا به نشانی بلوار کشاورز، خیابان حجاب، درب ورودی شرقی پارک لاله، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مراجعه کنند یا با شمارههای ۰۹۰۲۵۷۷۶۷۰۴ و ۰۹۱۹۵۵۵۹۳۹۹ برای هماهنگی و رزرو تماس بگیرند.
تشکیل کمیته آسیب شناسی کانون کارگردانان خانه تئاتر
به گزارش روابطعمومی خانه تئاتر از کانون کارگردانان، جلسه هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر با حضور اعضای هیاتمدیره روز شنبه (دوم خردادماه) در عمارت خانه تئاتر برگزار و در خصوص مسائل مختلف کانون تصمیماتی اتخاذ شد.
در این جلسه اسماعیل خلج، مجید کریمی، غلامرضا عربی، حسین پرستار، مازیار لرستانی اعضای هیات مدیره و احسان فکاء بازرس کانون کارگردانان حضور داشتند.
در ابتدای جلسه و در ادامه جلسات قبل، به اصلاح شیوهنامه عضوگیری و امتیازدهی به متقاضیان جدید عضویت در کانون کارگردان پرداخته و موارد زیادی از شیوهنامه عضوگیری اصلاح شد.
در بخش دوم جلسه و با حضور ناصح کامگاری از اعضای هیات موسس و کانون کارگردانان، مسائل مهم انتقادی مطرح شد و هیاتمدیره در خصوص این مسائل گفتوگو کردند.
در ادامه و با تصویب هیاتمدیره مقرر شد کمیته آسیبشناسی به دبیری ناصح کامگاری تشکیل و دبیر کمیته، پیگیر موضوعات مختلف کیفیتشناسی و دلایل کمکاری و بیکاری برخی کارگردانان حرفه ای تئاتر شود.
توقف اجرای نمایش «مرز» در پی تصادف کارگردان
به دنبال وقوع سانحه رانندگی برای امید اولیایی، کارگردان نمایش «مرز»، اجرای این اثر نمایشی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.
امید اولیایی، کارگردان و بازیگر تئاتر شب گذشته، یکشنبه (سوم خرداد) پس از پایان اجرای نمایش «مرز» که با بازی و کارگردانی خود در سالن بوتیک هنر ایران روی صحنه بود، دچار سانحه رانندگی شد.
این هنرمند بلافاصله پس از این حادثه به بیمارستان بهارلو منتقل شد و تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفت.
اولیایی امروز از بخش مراقبتهای ویژه (ICU) به بخش جراحی منتقل شده است.
به دلیل شرایط پیشآمده و ضرورت طی کردن مراحل درمانی، تمامی اجراهای این نمایش تا زمان بهبود کامل کارگردان متوقف شد.
براساس این خبر زمان دقیق از سرگیری اجراها پس از طی دوران نقاهت و اطمینان از سلامت امید اولیایی، از طریق روابط عمومی نمایش به اطلاع مخاطبان و علاقهمندان خواهد رسید.















