نتایج پرتوسنجی دکل‌های تلفن همراه در شاهرود؛ سطح تشعشعات استاندارد است

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 18:05
شاهرود - ایرنا - تیم کارشناسی اعزامی شرکت همراه اول با همکاری کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران و مدیران مخابرات، در پی طرح نگرانی‌هایی از سوی برخی ساکنان مناطق مجاور دکل‌های تلفن همراه در شهرستان شاهرود، با حضور در محل و انجام اندازه‌گیری‌های تخصصی، ایمن بودن سطح تشعشعات رادیویی این سایت را تایید کردند. اقدامی که در کنار پاسخ‌گویی مستقیم به دغدغه‌های مردمی، با هدف ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی و افزایش اطمینان عمومی انجام شد.

به گزارش ایرنا، دغدغه‌هایی از سوی جمعی از ساکنان مناطق مجاور دکل‌های تلفن همراه درباره اثرات احتمالی امواج رادیویی در شهرستان شاهرود مطرح شد و بر همین اساس بازدید میدانی و عملیات تخصصی پرتوسنجی در سایت «رزمندگان» شهرستان شاهرود با حضور تیم کارشناسی شرکت همراه اول، کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران و مدیر مخابرات شهرستان انجام شد.

در این بازدید کارشناسان بخش پرتوسنجی همراه اول با استفاده از تجهیزات تخصصی و استاندارد، میزان امواج رادیویی منتشر شده از سایت تلفن همراه را اندازه‌گیری و ارزیابی کردند و نتایج این بررسی‌ها نشان داد سطح تشعشعات ثبت‌شده کاملاً در محدوده استانداردهای ملی و بین‌المللی قرار دارد و از نظر ایمنی، هیچ‌گونه خطری برای شهروندان وجود ندارد.

همچنین در پایان این عملیات، اقدامات لازم برای بهینه‌سازی فنی سایت نیز انجام شد تا علاوه بر حفظ الزامات ایمنی، کیفیت سرویس‌دهی شبکه و پایداری ارتباطات مشترکان منطقه نیز ارتقا یابد.

رصد فضای فرکانسی به طور شبانه‌روزی

مدیر مخابرات منطقه شاهرود روز دوشنبه در حاشیه اجرای این طرح با اشاره به حساسیت موضوع تشعشعات الکترومغناطیسی بیان کرد: سازمان‌های حفاظت محیط زیست، انرژی اتمی ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موضوع پایش تشعشعات را به‌صورت مستمر و دقیق دنبال می‌کنند و سامانه‌های پایش الکترومغناطیسی به شکل شبانه‌روزی در حال اندازه‌گیری و رصد فضای فرکانسی کشور هستند.

مهدی سعدی افزود: تمام اندازه‌گیری‌های انجام‌شده تاکنون نشان می‌دهد میزان تشعشعات دکل‌های تلفن همراه در کشور، به‌مراتب کمتر از حدود تعیین‌شده در استانداردهای بین‌المللی است و این موضوع به‌صورت مستمر توسط مراجع تخصصی کنترل و ارزیابی می‌شود.

طرحی در مسیر اجرای مسوولیت‌های اجتماعی

مدیر مخابرات شاهرود همچنین با تاکید بر اهمیت پاسخ‌گویی شفاف به مطالبات مردمی تصریح کرد: مخابرات در مسیر مسوولیت اجتماعی خود، موضوع نگرانی‌های شهروندان را با جدیت دنبال می‌کند و نتایج اندازه‌گیری‌های انجام‌شده نیز برای بررسی و تایید نهایی به سازمان انرژی اتمی ایران به‌عنوان مرجع قانونی نظارت بر ایمنی تشعشعات کشور ارسال شده است.

رییس مخابرات منطقه شاهرود خاطرنشان کرد: هیچ گزارشی مبنی بر غیر استاندارد بودن میزان تشعشعات سایت‌های تلفن همراه اعلام نشده و تمامی سایت‌های فعال مطابق ضوابط و استانداردهای مصوب در حال ارائه خدمات به مشترکان هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.