قیمت نفت کاهش یافت

الف دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:56
 قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تحولات ژئوپلیتیکی، ۶ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت خام برنت با ۵ دلار و ۸۵ سنت معادل ۵.۷ درصد کاهش، به ۹۷ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ دلار و ۷۵ سنت معادل ۶ درصد کاهش، به ۹۰ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در اوایل معاملات دوشنبه، به پایین‌ترین حد خود از هفتم مه رسیدند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه در اظهاراتی مدعی شد واشنگتن و ایران تا حد زیادی، در مورد توافق صلحی که تنگه هرمز را بازگشایی می‌کند، مذاکره کرده‌اند.

تنگه هرمز قبل از آغاز تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران در ۲۸ فوریه (۹ اسفند)، مسیر ترانزیت یک پنجم از محموله‌های جهانی نفت و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) بود.

با این حال، ترامپ روز یکشنبه گفت به نمایندگان خود گفته است که برای رسیدن به هیچ توافقی با ایران عجله نکنند.

وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در شرکت آی‌ان‌جی با اشاره به ادعاهای مکرر ترامپ در گذشته، گفت: بازار احتمالا در مورد واکنش بیش از حد محتاط‌تر خواهد بود.

تحلیلگران انتظار دارند که بازگشت به جریان عادی نفت از طریق تنگه ماه‌ها طول بکشد، در حالی که تاسیسات نفت و گاز آسیب‌دیده تعمیر می‌شوند.  

آمارهای منتشره در جمعه گذشته نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته، با افزودن دکل‌های نفت و گاز طبیعی برای پنجمین هفته متوالی، به افزایش قیمت‌های انرژی داخلی واکنش نشان دادند.

بر اساس گزارش رویترز، تعداد دکل‌ها، که شاخص اولیه از تولید آینده است، در هفته منتهی به ۲۲ مه با هفت دکل افزایش، به ۵۵۸ دکل رسید که بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۲۵ است. با این حال، شرکت خدمات میدان نفتی بیکر هیوز اعلام کرد که تعداد کل دکل‌ها هنوز هشت دکل یا یک درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته  کمتر است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.