تجهیز ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی الزامی شد 

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:22
تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر ایمنی و پایش هوشمند حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز فرآیند اجرایی تجهیز ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به سامانه‌های موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، علی زندی‌فر گفت: اجرای این طرح، پایش برخط و مدیریت هوشمند تردد در سطح جاده‌های کشور را وارد مرحله عملیاتی کرده و علاوه بر ارتقای ایمنی، به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تخصیص عادلانه آن بر اساس میزان پیمایش ناوگان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به طی شدن مراحل تدوین مشخصات فنی و ارزیابی شرکت‌های مجاز، افزود: پس از تایید شرکت‌های توانمند در حوزه نصب و پشتیبانی، فهرست آنها به تشکل‌های صنفی و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های کشور ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و پایش هوشمند حمل‌ونقل خاطرنشان‌کرد: مهلت‌ زمانی تعیین شده برای نصب این سامانه در ناوگان اتوبوسی تا ۱۵ تیر، ناوگان سواری کرایه تا اول شهریور و ناوگان مینی‌بوسی تا اول آبان‌ماه سال جاری تعیین شده است.

زندی‌فر تاکید کرد: عدم نصب سامانه در موعد مقرر، منجر به اعمال محدودیت در اخذ سند حمل و معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با کانون‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر به‌منظور تسهیل در اجرای این فرآیند، تصریح کرد: فعالان بخش حمل‌ونقل عمومی با مراجعه به شرکت‌های مجاز و ضمن رعایت الزامات قانونی، از مزایای مدیریت هوشمند ناوگان و ارتقاء کیفیت خدمات بهره‌مند می‌شوند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.