مسعود شیخ روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروگاه ری در ٢ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۴ میزان ۳۸۲ هزار و ۸۷۸ مگاواتساعت برق تولید کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۴۹۸ هزار و ۵۴۵ مگاواتساعت رسید.
وی افزود: این میزان تولید، حاصل آمادهبهکاری مناسب واحدها و اجرای برنامههای تعمیراتی و عملیاتی پیش از آغاز فصل گرم سال است.
بیش از نیمی از تولید ٢ ماهه در فروردین ثبت شد
سرپرست شرکت مدیریت تولید برق ری ادامه داد: در فروردینماه امسال به تنهایی ۲۶۷ هزار و ۷۹۲ مگاواتساعت انرژی در این نیروگاه تولید شد که بیش از ۵۳ درصد از کل تولید ٢ ماه نخست سال را شامل میشود.
شیخ خاطرنشان کرد: تولید پایدار برق در آغاز سال با تلاش متخصصان و بهرهبرداران نیروگاه و همچنین آمادگی مناسب واحدها محقق شده است.
برنامهریزی برای مدیریت تولید در ماههای گرم
وی با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان گفت: جمعآوری و تحلیل مستمر دادههای عملکردی واحدها و اجرای برنامههای فنی با هدف مدیریت بهینه تولید و حفظ پایداری شبکه برق در ماههای گرم سال دنبال میشود.
نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.
به گزارش ایرنا، نیروگاه ری یکی از نیروگاههای تامینکننده برق شبکه سراسری در جنوب استان تهران است که در تامین برق مورد نیاز پایتخت و مناطق پیرامونی نقش دارد.












