به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود عباسی روز دوشنبه در نشست هماندیشی با نمایندگان سازمانهای مردمنهاد (سمنها) در شهرستان، ضمن ارزیابی نقشآفرینی سمنها در پیشبرد اهداف توسعهای، اظهار داشت: سازمانهای مردمنهاد به عنوان نهادهای برآمده از بطن جامعه، ظرفیتهای بیبدیلی برای حل معضلات شهرستان دارند و نگاه مدیریت اجرایی طارم، تکیه بر این بازوان توانمند برای ارتقای شاخصهای کیفی خدمترسانی است.
وی با بیان اینکه ایجاد بستری مناسب برای فعالیتهای مردمی از رویکردهای اصلی دولت در شهرستان است، افزود: نباید سمنها را تنها در حد تشکلهای حاشیهای دید؛ بلکه باید میدان عمل را برای آنها مهیا کرد تا با فراغ بال و بهرهگیری از خلاقیتهای اجتماعی، در مسیر توسعه همهجانبه طارم گام بردارند.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آسیبشناسی فعالیتهای گذشته تأکید کرد و گفت: یکی از سدهای اصلی در مسیر اثربخشی تشکلها، «موازیکاری» است؛ پدیدهای که همچون سمی مهلک، انرژی و منابع محدود سمنها را به هدر میدهد.
فرماندار طارم خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی مکلفاند با رویکرد همافزایی، از اقدامات تکراری پرهیز کنند و فضای تعاملی را به شکلی مدیریت کنند که فعالیتهای موازی جای خود را به همپوشانی و تقویت متقابل بدهد.
عباسی تصریح کرد: شناسایی موانع قانونی و اداری پیشروی این تشکلها در اولویت برنامههای فرمانداری قرار دارد و مقرر شد سازوکارهای مشخصی جهت تسهیل و نظارت بر فعالیتهای آتی سمنها تدوین شود.
در این نشست، نمایندگان سازمانهای مردمنهاد نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای خود، به طرح دغدغهها و چالشهای موجود در حوزه مالی، لجستیکی و تعامل با دستگاههای اجرایی پرداختند و پیشنهادهایی را برای پویایی بیشتر این تشکلها مطرح کردند.
با تصمیم اتخاذ شده در این جلسه، مقرر شد جلسات هماندیشی با محوریت موضوعات تخصصیتر تداوم یابد تا ظرفیتهای مردمی شهرستان طارم به سمت حل مسائل اولویتدار منطقه هدایت شود.












