تصاویر؛ حاشیه‌هایی از بازگشت موسیقی زنده به تهران

فرارو شنبه 02 خرداد 1405 - 22:28
بازگشت موسیقی زنده در ایران، تا حدی تلاشی از سوی نهادهای فرهنگی برای احیای روحیه عمومی جامعه تلقی می‌شود. این روند همچنین پاسخی به نگرانی موسیقی‌دانانی است که گفته بودند در صورت ادامه نداشتن کار و درآمد، ناچار خواهند شد سازهای خود را بفروشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار تصاویری نوشت: گروه‌های موسیقی و ارکسترها بار دیگر اجرای برنامه‌های زنده را در تهران آغاز کرده‌اند؛ جایی که بسیاری از موسیقی‌دانان پس از آغاز جنگ با آمریکا و اسرائیل در اواخر فوریه، برای پیدا کردن کار با مشکلات جدی روبه‌رو شده بودند.

به گزارش فرارو، این رسانه آمریکایی نوشت: آتش‌بس شکننده‌ای که از ۸ آوریل برقرار شده، فرصتی فراهم کرده تا ایرانی‌ها دوباره در کنسرت‌ها و گردهمایی‌های اجتماعی شرکت کنند. روز پنج‌شنبه بیش از ۳۰۰ نفر در کنسرتی با عنوان «نغمه‌های جنوب» در موزه هنرهای معاصر تهران حضور یافتند.

هادی علی‌محمدی، یکی از حاضران در این کنسرت، گفت: مدت طولانی از موسیقی دور بودیم، اما اخیراً اوضاع در حال تغییر است.

در این اجرا حدود ۵۰ نوازنده با سازهایی از جمله نی‌انبان، ساکسوفون، گیتار و سازهای کوبه‌ای روی صحنه رفتند. این برنامه به همت محسن شریفیان، نوازنده شناخته‌شده نی‌انبان، برگزار شد.

شریفیان نیز در این باره گفت: طبیعتاً حال و هوای مردم خوب نیست. در شرایط جنگی و نبود آرامش، کاری که ما هنرمندان می‌توانیم انجام دهیم، پیش از هر چیز گرد هم آوردن مردم است.

بازگشت موسیقی زنده در ایران، تا حدی تلاشی از سوی نهادهای فرهنگی برای احیای روحیه عمومی جامعه تلقی می‌شود. این روند همچنین پاسخی به نگرانی موسیقی‌دانانی است که گفته بودند در صورت ادامه نداشتن کار و درآمد، ناچار خواهند شد سازهای خود را بفروشند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.