بازگشت به کار ۲۲۰ کارگر آسیب‌دیده از جنگ در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر شنبه 02 خرداد 1405 - 10:25
زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از بازگشت به کار ۲۲۰ کارگر این استان خبر داد که به‌دلیل شرایط خاص جنگی در اسفندماه گذشته، دچار بیکاری موقت شده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، اله‌نظر شه‌بخش صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بروز شرایط جنگی و فشارهای ناشی از آن بر واحدهای تولیدی در اواخر سال گذشته، رصد میدانی و مستمر وضعیت پایداری اشتغال و حمایت از حقوق جامعه کارگری به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به بروز اختلال در فعالیت برخی از بنگاه‌های اقتصادی استان بر اثر این شرایط، افزود: با پیگیری ویژه وزیر تعاون و تشکیل جلسات فوق‌العاده کمیته بیمه بیکاری در استان، برای ۷۵۰ نفر از کارگران متأثر از این وضعیت، مقرری بیمه بیکاری تصویب شد تا معیشت آنان دچار آسیب نشود.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت در مدیریت این بحران، بازگشت موفق ۲۲۰ نفر از این کارگران به چرخه اشتغال همزمان با عادی شدن شرایط بود که با تعامل میان دولت و بخش خصوصی محقق شد.

شه‌بخش خاطرنشان کرد: صیانت از نیروی کار و حمایت از واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از تکانه‌های بیرونی، با هدف حفظ پایداری اشتغال در سیستان و بلوچستان با تمام ظرفیت‌های قانونی ادامه دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید